Učitelj
НД ОД
„Ми молимо хране, Па ће престат граја, Даде те л нам хране, Даћемо вам јаја!
Застанак. (Да се изазове слободан разговор).
Ђаци: То су кокоши! Предавач: Дадете л нам хране, даћемо вам јаја (потстицај, а не питање).
Ђаци: Ако се добро не хране, не дају ни јаја.
Ако не успе развити спонтани слободан разговор, онда предавач пита:
Шта сте све оно проматрали код куће»
Ђаци: Што раде коке кад су гладне, итд.
Предавач: Па шта раде по дворишту по цео дан»
Ђаци: Чепркају.
Предавач: Како
Ђаци описују, и ако су навикнути на слободан разговор, одмах и кажу шта имају кокоши да могу чепркати, ако нису навикнути, предавач пита: па шта имају да могу чепркатир
Предавач: Колико то има кока напред прстију на једној нози
(Остраг има један мали прст, њиме не чепрка). Ко ће да нацрта кокину ногуг (Једно дете црта на школској табли, други у својим бележницама. Критикују цртеже а предавач им по њиховој критици показује технику цртања с уочавањем положаја црта. На пр. нога стоји усправно. Вуците по ваздуху усправну црту! Како ћемо нацртати прстер (Косо), итд.
Предавач: Да ли баш тако шиљасте као у мачке2 Исправља на појам шиљасте, што је правилније рећи но оштре!
Ђаци: Нису шиљасте као у мачке (неки се сете и кажу зашто огребла кад сам дирнула њезино гнездо. — Њене су канџе шиљасте. Морају да буду шиљасте ла може копати.
Предавач: Да ли баш тако шиљасте као у мачкер
Ђаци: Нису шиљасте као у мачке (неки се сете и кажу зашто не треба да су као у мачке).
Сада цртањем добију бројне слике од четворки (три прста напред, један позади), што им после добро служи за симултано схватање бројних количина у разним комбинацијама (еластичност асоциација, и тиме и сигурнија техника рачунања).
Предавач: Зар им за копање требају само канџе»
Ђаци: Треба им и кљун. — Мене је кока ударила кљуном и раскрвавила. — Шиљаст јој је кљун.
Треба да су већ научени да код опажања сваке појаве питају — заштог а ако знају, да одмах и кажу зашто и чему. Ако то све не знају, предавач пита чему кљун треба да буде шиљаст» Да ли баш шиљаст као игла>
Ђаци излажу што кока све чепрка и нађе у земљи (црва, зрно итд.) и закључе да кокин кљун не треба да буде баш шиљаст, али јак. Излажу што ради кока кад нађе зрно, како зове пилиће, како их уче чепркати, итд.
Предавач: Послушајте децо!