Učitelj

1

Какви су то гости» Па нису ни звани: У башту долазе И кад им се брани. Почивка. Ђаци: То су коке: Предавач: || Иш из баште коке! Држите се реда! Што мама уреди, То кварити не да. шШ Па какав је то начин» Срамота вас буди! Не уђосте лепо Ко и други људи.

М

Па како су ушли

Да ту храну траже»

Који од вас знаде

Нек нам одмах каже! Почивка.

Ђаци: Прелетели су ограду. — Могу се и провући.

Предавач: Како могу прелетети» — Ђаци: Имају крила. Предавач: Па лете високо и лако као ластавице» — Ђаци закључују да коке не могу летети као ластавице, јер им је тело тешко а крила за таково тело прекратка и закржљала.

Предавач их потсети даље на стихове: „Иш из баште коке:!“ — а ђаци излажу да мама не воле да коке уђу у башту, јер ту чине штету. Зато им мама обрезује крила.

Обухваћање: Што кокоши све једу»

Кокоши једу: зрна кукуруза, јечма, пшенице, итд.; комадиће хлеба, црвиће, бубице, траву, салату, зеље, љуску од јајета, итд. За чепркање имају шиљасте и јаке канџе. Да могу раскомадати храну, имају и јак кљун. — Дакле, да се могу хранити, имају јаке канџе и јак кљун.

Предавач: Како зовете пилиће кад хоћете да их храните> Ђаци: пи, пи, пи! Предавач: Које гласове чујетер (п-и). — Саставите то на табли и на вашим словарицама! — Шта раде коке у дворишту» (Чепркају). Који се глас чује на почетку те речиг (ч). — Гледајте у моја уста како изговарам тај глас! (Уочавају физиологију гласа ч и вежбају се у изговарању, што је нарочито важно у крајевима где се добро не разликује изговор гласа ч од изговора гласа ћ).