Učitelj

Пудоди--—-—____-_-_-___-______-______--_____-_-_-__________

жбама о хигијени деце, како би могли у селу извршити пропаганду за посећивање таквих течајева и изложби и организовање истих у самом селу.

Од велике је важности и организовање екскурзија и практичног посматрања установа, које су у вези са социјално-просветним радом учитеља у селу и присуствовање практичним демонстрацијама и стручном експериментисању.

Добро организована екскурзија и преглед добрих и слабих установа, које су у вези са сеоском културом и њеним унапре ђивањем, више користе него теориска предавања. Психолошки више делују туђи примери него своји. За ове екскурзије потребно би било издејствовати повластице у вожњи, као и узитељским домовима и мензама.

Важно је да добровољни сарадници са села, с времена на време, и после посећивања течаја свих врста, заједнички повремено посећују угледне установе и да се упознају са новим искуствима и напретком.

Сеоске социјално-просветне раднике требало би оспособити и за сараднике сеоских експерименталних центара и они би требали да стварају услове за оснивање што већег броја таквих центара у разним деловима државе, који би проучавали и радили на здравственом, економском и социјалном подизању села и сеоске културе.

Средства која могу послужити за пропагирање идеје и усавршавање социјално-просветних радника у селу, поред редовних течајева, јесу и предавања у оквиру њихове сталешке организације, као и организована предавања за учитеље преко радија.

Од великог значаја су књиге и часописи, који би били учитељу на расположењу у том погледу. Треба истаћи с похвалом да учитељски стручни листови, које издаје сталешка организација, стално дају побуде учитељима у том правцу, па и неки дневни листови. Постоје чак специјална гласила за раднике на нанародном просвећивању која издају учитељска организација и Министарство просвете. Свакако би требало и школске књижнице употпунити у том правцу, да учитељима потребна литература буде при руци, јер они је због малих плата не могу у потпуности набовити и поред најбоље воље и одушевљења.

Време и трајање течајева

У погледу времена, програма и трајања ових течајева, 1 Балкански конгрес за заштиту деце нагласио је да ове течајеве треба прилагодити врсти њихове делатности и степену образовања посетилаца, као и евентуалним искуствима, која су већ стечена у практичном раду.

Свакако били би за учитеље најприроднији течајеви за време божићњег, ускршњег или великог одмора. По трајању могли би се организовати недељни, месечни или двомесечни течајеви.