Učitelj

|

Деца су се све више прикупљала око мене. У очима им је сјајила неисказана же га. Ко што проговори, не говори ни о чему другом него о кречан

„Да идемо на кречану!“ — предложио сам деци, а она уз веселе повике примила тај мој предлог и за тренутак су сви били спремни да крену узбрдицом према кречани.

„Лакше, лакше! Пре тога морамо се спремити за тај дуги и тешки пут,“ — напоменуо сам деци, а она, мислећи да се шалим, гракнула су у гласан смех.

„Није то тежак пут. Ми смо спремни за тај пут!“ — гласно су говорили појединци из раздрагане дечје групе.

„Нисте у праву! Вама је познато да смо се ми увек пре излета договорили о нашем путу и раду који ћемо обавити на том путу,“ — рекао сам деци.

„Тако је,“ — признала је весела група.

„И на чему смо садаг“ — упитао сам децу.

„Да се договоримо о свему,“ — опет су ужурбано повикали неки и већ су поједине групе живо расправљале о том нашем путу.

После живе расправе, која је вођена слободно и у којој су искључиво суделовала деца, израђен је план тог нашег радног излета. Деца су га написала на табли и он је изгледао овако:

1) Посета каменолому,

2) Посета кречани и разговор с кречарима,

3) Слободан састав о кречу.

Кад су сва деца прихватила овај план, онда је он уписан у радну излетничку бележницу. У ту бележницу унеће се сва дечја опажања и на основу тих опажања деца ће изводити закључке о извесним проблемима који се у извесном тренутку обрађују у овом случају о кречњаку и кречу.

П Извођење рада

„Ви сте на прво место истакли посету каменолому. То је добро.“ На каменолому ћемо видети како ломе камен од кога се пече креч. Онај камен од кога се пече креч зове се кречњак или вапненац. Та имена многи од вас већ знају, јер.

смо их прошле године више пута помињали у школи.... Али, има нешто чега се ви нисте сетили!“ — рекао сам деци. „Ух, што би то могло бити»“ — вајка се Страшимир. „Можда није тако важно>“ — јавља се и Видосава. „Ако није тако важно, па да то некако прескочимо,“ — по-

кушава и Радосав да се удаљимо од онога што су они заборавили.

„Важно је и не смемо то да прескочимо. Да не губимо време: заборавили сте да унесете у план постанак кречњака. Кад желимо да га упознамо, морамо знати нешто и о његову рођењу. Зато ја мислим да ми не можемо поћи у госте нашем кречњаку док не дознамо како се он родио.“ — рекао сам деци.

„Само, како ћемо то дознати» Има ли што о његову рођењу негде у некој књизи, па да то прочитамор»“ — пита мали Владимир.