Veština biti čovek : (knjiga mudrosti)

ВЕШТИНА БИТИ ЧОВЕК И

Претходно питање.

Већина људи проводе јадан живот зато што нису научно проучили погодбе за виши живот. Видећи ту душевну сиротињу философи-црновидци тријумфују. Основни проблем, кажу они, није проблем добра него проблем зпа.

После овога крвавога рата не може се заборавити да у васељени коси закон јачега. Борба за живот, победа лукавства и силе, то је правило у борби "фела; и сами богови су би:и некада крволоци.

Али, и тај крвави закон се држи у равнотежи узајамном помоћи у свакој фели. Развијање живота на земљи било је могућно само удруживањем и узајамном помоћи. |На стењу које су глечери оголели, биљни је живот постао могућ кад су се маховина и лишај здружили, прва да чува влагу други да хвата азот из ваздухај.

Оно што је у роду људскоме било најбоље то је одлучно устало да животињску борбу за живот замени законима правде. Ако извесни народи нису могли још догерати до таквога човечанскога схватања живота, није ли огроман напредак што су Енглези и Американци ушли у рат да учврсте режим човечности међу народима2г Никад наше наде у братство и једнакост нису биле веће.

Рат од 1914, у најчистијем смислу речи био је крсташки рат противу животињских појмова међународнога живота.

И за то истина није у апсолутноме песимизму; кад би тако било не би требало ни живети. Логички крај песимизма требао би да буде самоубијство.

Истина је у умереноме песимизму; не заборавити накад да је зло на земљи ужасно, али лудост је не видети да има доста добра и разума.

Теоријски будимо цпрновидци, али у раду будимо „одлучно добровидци; од наших напора зависи да се правда и солидарност снаже у нашем друштву.

Ми нисмо одговорни баш ништа што у природи "владају крвави закони. Непотребно је да човек