Vojin

82

воина метафизика

налази да е храброств велика лудоств; а међутимг судећи по противуречивости, доста обичнои кодг лгоди, између нвиховихђ мислш и дела, он г ј , бинше врло храбарв. То су страсти, кое насч, према опасности заслепллвак), кое насв у средину наиочевиднјихг несрећа вуку, и кое насв припуђаваго, да ихт> и противђ свит савета мудрости презиремо. Зашто су млади лгоди храбрГи одг старихг, место што би опи (млади) кон имаго више да изгубе но ладнимт, рачунима разума, требали да буду манћ храбри ? Ше ли дакле да страсти развјлго свого властв у наивећои нвиховоп енерпи кодт. еднихг, докђ се међутимг нвихова ватра гаси кодв другихЂ са сединомт> старости. Погледаите већину нашихг образовашихЂ солдати, сорте глуиака безЂ страсти , кои су само зато у воисци, што имђ е то као едан г в занатЂ да живе са неколико пара дневно сђ дана у данЂ. Лко равнодушни сирамЂ добрихЂ као и спрамЂ хрђавихЂ уснеха, ерв е нвихова судбина иста у едноВ или другои срећи, они о ничемЂ другомЂ не сневаго него само о опасности и зараниемЂ беганго, безЂ да дочекаго, да имђ се ненрилтелБ прпблпжи. Страхт> да казнћни ие буду, може имати уплива да постану храбрнма; али могу ли бити воиници храбри са страхомЂ? ЗарЂ се неби ова два осећанл потрла? У осталомЂ, страхЂ одђ неприлтелл недеВствуе ли лче и снажние на ш,ихђ него ли с.трахЂ одт, нвиховихђ ОФИцира? Казпе су безЂ сумнћ користне да се дисциилина и уведена правила одрже, али оне недаго пи мало храбрости. Дисциплина кол веже воинике између себе тако,