Železničko pitanje : nekoliko reči na adresu ministara, narodnih poslanika, sviju javnih poslenika, trgovaca i privrednika

П.

На првом месту има се утврдити мрежа железничка по својим правцима.

За то је полазна тачка у правцима, којима се у стара времена служила и трговина и војска, а за тим садање потребе администрагивне и државне, економске и трговинске, па и специјално војне.

Осим тога, сви правци треба у главном да гравитирају главном центру трговинском и административном, који је обично у престоници. Због изузетног положаја наше престонице, код нас ће међутим бити две тачке, којима се морају трасе упућивати, Београд и Ниш.

Пројектовани правци траса морају поред гога додиривати све важније споредне центре, како политичке тако п економске, и повезати их међу собом, доводећи их уједно у најприроднију везу са главним артеријама саобраћајним.

Најзад се мора обратити пажња на везу пројектованих саобраћајних средстава са другим таквим средствима, која постоје или која ће се подићи, и то како у самој земљи, тако и у суседним земљама.

У главноме, то је питање доста правилно решено и утврђено законом о грађењу нових железница.

Хитајући даље, због акутности других питања, нећу се овде упуштати у критику утврђених праваца; јер и ако би што требало мењати, има за то времена, а није тешко погодити ни пут, којим се то може и сме учинити. · | Узимам дакле да смо се у правцима сложили.