Zemunski glasnik

98

ДОМАЋЕ И СТРАНЕ ВЕСТИ.

3 е м у н. Статистичне податке, што их овде излажимо о иокрету љутства у Земуну у лањској години вадимо из званичних бележака, па смо их сравнења ради успоредиди уз оне од године 1866. У идућим листовима допуњаваћемо преглед тај с податцима о непокретној имовини, о променама у истој као и о теретима њезиним, о школама и пр. Тако ћемо читаоцима изложити верну слику о друштвеном стању нашем. Излишно би било опширно говорити о важности и користи статистичких прегледа; доста је кад знамо, да оии најбоље, — бројевима — казују наше стање, дају рачун о напретку или назатку нашем. Најпре изложићемо преглед љутства, По томе живело је свегауЗемуну 1867. године 10.094 душа, а године 1866. било их је 9.987. Ови се деле по верозакну на ове бројеве. Било је године 1867. 1866. православних 5077 4976 римокатолика 4081 4048 унијата 14 луторана 100 135 калвина 5 јевреја овдашњ. 159 113 странаца 659 715 свега 10.094 9.987 Од ових је било 5195 мушких, а 4889 женских глава прошле године, а год. 1866. показује број од 4713 мушких и 4459 женских глава, осим страних. Венчано је године 1867. 1866. православних 40 35 римокатолика 70 54 јевреја 1 4 свега 111 93 Р^дило се год. 1867. 1866. код православних мушк. 97 мушк. 91 женс 89 женс. 76 код римокатолика

мушк. 107 293 мушк

женс. 116 код јевреја мушк. 14 женс. 6 свега

. 86 жен. 116

20

■мушк. женс.

11 9

429

167 202 20. 389

Ме1)у овима било је ванбрачних код православних мушк. 2 4 мушк. 3 женс. 2 женс. 1 код римокатолика

мушк. женс.

10 8

18

мушк. женс.

9 8

Мртво рођене деце било је год. 1867. 1866. код православних мушк. — мушк. 2 ^ женс. — женс. 2 код римокатолика мушк. 2 - мушк. 2 д женс. 3 женс. 1

Испод 5. године живота умрло је : православнх мушк. 49 женс. 39 римокатолика мушк. 52

88

мушк. женс.

59 29

88

женс. јевреја мушк. женс.

48 4 2

100

6

мушк. женс. мушк. женк.

36 29 11 4

65

15

194

168

свега Преко 5. година живота умрло је православних

мушк. 62 ^20

женс. 58 римокатолика

мушк. женс.

67 63

мушк. женс. јевреја мушк. женс. свега

56 51 6 3

107

мушк. 59 69

женс. мушк. женс.

10 2

130

128

12

236

270

Насилних случајева смрти било је 1867. код нравославних 7 : случајно изгинуло је 5 мушких, а убијством 1 мушка и 1 женска глава; код католика 1 женска глава самоубијством и 1 мушка и 1 женска несретним случајем, свега католика 3 главе. Године 1866. било је код нравославних 1 случај самоубијства мушке , и несретним случајем изгинуло је 2 жепске и 1 мушка, а од католика такође 3 мушке главе.

(Званично.) Од стране ц. к. Магистрата земунског учтиво, но уједно и озбиљно се позивају сви они, који дугују порцију, перцептуале, акциз , аренде, интересе или друге дације ма којег год рода, да својој грађанској дужности за недељу дана одговоре, иначе ће власт принуђена бити, премда то радо не чини, да против окленајућих дужника строге мере упОтреби, ши.т.ајуће им војничке ексекуције. У Земуну, 27. Јан. 1868. Бах, мајор-градОначелн.

17

— Пароброди оставише већ сви своје зимниште, и реморх;ери почеше радити. Путничке лађе ваљда ће такође скорим заиочети редовио пловити. Жељезничког друштва нароброди раде већ редовно крај српске обале до Базијаша. Из Београда ио-

лазе за у Базијаш Недељом и Четвртком у јутру по доласку прве местне земунске лађе , а из Базијаша за у Београд Уторком и Петком. — У Понедељник сахранили смо поручика панчевачке регименте Михајловића, родом из Бољеваца, који се по дужем боловању у најбоље доба живота у вечноет преселио. Покојник је служио код регулаша, код Сигисмунд - пешачке регименте, с којом.је војевао у Италији, и ту је себи навукао назебом не излечну болест. После рата био је премештен код Панчеваца. Погреб беше војничком парадом проведен. Пратио га је и госиодин генерал с многим ОФицирима. Иза сандука ишао је отац граничар и брат покојника. Овај није ни знао , да му син већ од године дана елуаш код Ианчеваца , мислећи да је још код регулаша. Глас који је добио, да му је сип тако близу, беше за старца граничара жалостан глас, јер му је уједно и јавио да је син на самрти, и да мора похитати, акога хоће још у животу да затече. То је карактеристична црта покојника, каои.та што је петнаест дана пред смрти, налазећи се у последњем стадиуму хектике, тражио да буде ностављен у стање мира, ночем је време одпуста иетекло, а он се још није излечио. Да не би сгрешио против регуламента, он јена самрти набљудавао излишну Формалитету. Та и бирокрација има својих Леонида, , — У нашем народу је обичај, да у известно доба године девојке носе мртваце. Прогиле недеље видесмо у горњој вароши, како се тај обичај упражњава. Мртво дете воедше девојке до последњег пребивалишта. — Из варадинске регименте добили емо додис, из кога ово вадимо : Религиозна секта назаренска еве више има присталаца у нашим крајевима. Она се умножава поглавито од нравославних и католичких Срба. Пре неко време показало се, да њих има и у једном селу близу Земуна, где еу двв, ваљаца срнска свештеника, којима ее не може иребацивати, да они пренебрегавају Н ј И хово стадо. Неколико грапичара војника, иримивши заповест да иду на стражу, изјавипхе ее , да они оружјр се латити не могу, што им то њихова вера забрахБује, С ночетхса мислило се, да се они шале, иа су старешине иокухпавали леппм речима, Но кад видоше. да то хшшта не помаже окренуше са етрогошћу хјојничког