Žena
54 ЖЕНА
задатак, који од њих захтева савремен живот. Дајмо им ошните образовање! Па шта да учег Не свака једно те исто, него свака према својим приликама, потребама и околици у којој живи. Општи циљ да је: индивидуално образовање и васпитање, да са разумом суделује у просветној садашњости; да појми дужности, које од ње тражи живот. Да се привикава на самосталан рад, да се спрема ва задатак, који ју чека у породици и јавном социјалном животу.
Једна врло велика празнина се осећа у нашој бливини, у нашем друштву, код људи, са којима смо сваки дан, са којима се дружимо, пријатељимо или радимо, а то је домаће васпитање. Ми немамо ниједног часописа за матере, девојке, уопште ва женскиње, који би их упућивао или претресао питање: Како се деца хигијенски негују, како се васпитавају ва људе, за друштво, за човечанство. Тај задатак у основи има да врши породица, мати, девојка. Многа мати зна казати детету: „Буди добар, буди послушан, поштуј старије, не дирај што је туђе, буди према сваком услужан“ — али да га свесно, стално и систематски упућује на те врлине, да му буде сталан путевођа, да буде јаче од улице, рђава друштва, да га у добром правцу изведе на пут, док не буде знало да само управља својим умом, осећајима, и нагонима — то многа мати не зна, јер ни она није на то спремана, није имала од кога практично да научи, а није имала такове свакидање књиге педагошко-васпитног правца, из које би стекла теоретског знања. Педаго гија, наука о васпитању — дакле најпотребнија. лектира ва матере — не постојиу нашим поро дицама!
Ми имамо много више стручно образованих него добро васпитаних људи. Стручно, ва позив прраврнав човек и добро васпитан човек није једно те исто Има људи јачег и слабијег васпитања, који су можда једнако стручно образовани, али се на добро васпитаном човеку види и осећа његова вредност и надмоћ над оним, који или није никако или је без умења и системе васпитан. "Го се осећа нарочито код нас Орба, јер се наша интелигенција регрутира од највиших па