Žena

буршких школа. Помоћу серумске реакције са туберкулином добијају се још већи проценти туберкулозне деце. Тако у Диселдорфу нађено је 507% девојчица и 56% дечака са туберкулозним обољењима. Гангхофер је нашао кутаном реакцијом по Пиркеу у старости између 7 и 10 год. 57%,, а између 11—14 год. 707, са позитивном реакцијом; Хамбургер и Монти 74 и 94%. Сва се испитивања слажу, да се учестаност туберкулозе пење пред крај школовања. Задатак школских лекара је да проучавају односе под којима ова деца живе и узроке овом злу. То се постиже сталним прегледима, поукама родитеља, учитеља и деце. Али старање лекара иде и даље. Познато је, да је туберкулоза болест неповољног стања. Лекарева је дужност да прегледа станове ђака, да се постара преко меродавних фактора да се неповољни услови измене. Ту туберкулоза се разноси и по школи и то највише нетподобношћу самих учионица и зграда. Отуда излази нови задатак за школску хигијену Школске зграде морају по својем уређењу и распореду одговарати захтевима школске хигијене. Поред довољно пространих, видних, повољних за ветрење учионица, модерне школе треба да су снабдевене купатилима за ђаке, одељењима за доручак, морају имати потребних направа за брзо и често прање подова и ходника, пљуваонице и 1. д. Затим унутрашње уређење школе мора одговарати хигијенским захтевима. Школске клупе су један врло важан фактор у школи. У њима деца проседе по 4—5 сати дневно и ако оне не одговарају хигијенским прописима, штете се плућа и кичма. Исто тако потребно је побринути се за игралишта и просторије, где ће се деца бавити за време одмора. Заходи морају бити такви, да се избегне свако задржавање нечистоће и постиже најбржа дезинфекција. Школска хигијена има да се брине за установе, којима ће слабуњавој и болестима наклоњеној деци поправљати здравље и челичити тело, а свој деци помагати развитак. Те установе су разноврсне.