Žena

298 ПА РА

= Шта јој највише замерају, чико ' · _- То, што су у Хришћанство унели као састав-

ни део оно, што је далеко од Хришћанства. Пре свега целу јеврејску веру, чак и псалме јеврејске, унели апостоле и житија њихова и изравнади у Св. Писму речи апостола са речима Христовим.

— То јесте нетачно и неоправдано, чико. |

— И видиш, дете. Толстој необично замера, што. су приписивали свакој речи апостола неко наитије | Св. Духа и једнаку важност Христовим речима. То. назива Толстој највећим степеном гордости и глупости. | = Нису ли то мало оштри изрази, чико

— Толстој је употребио те изразе и има право. Сваки је црквени велики достојник, као Христов последник, прогласио себе за истинитог тумача Св. Пи- | ема, па отуд поникоше разне хришћанске цркве и секте; а тешко је одредити, која је међу њима била управо удаљенија од Христа. | на ____ То је наравно, чико, јако отежало ствар Хри- | втову | | | | "— Видиш, дете: Исус Христос нигде није казао да он својом крвљу искупљује грехе Адамове, који | "ву греси прешли бајаги на људе. Христос никад није | казао, да је бог „Света Тројица“ нити да је Дух Све- | ти прешао на апостоле, нити да се пренови на свештенство покретом руке. Ове би то требала да буде Христова наука, а Христос о свему томе није Ни. вањаб. 1 | |

— Ту је онда, чико, веома много дометнуто. ||

= Није довољно, дете, испитивати до ситнице. живот Христов. Главно је питање: Зашто је Христова наука имала онолика уплива на свет; Треба истаћи Шта је Христос тако необичнога проповедао, да су. га људи сматрали за бога, па га и данас сматрају | "Рреба показати сву величину Христове науке, која ј - људима постала тако велика и драгоцена, да су про поведника те науке прогласили за бога. Ко уђе у ду те науке, увери се, да се у оквиру те науке крећ целокупан · човеков рад. И политички и научни. песнички и филозофски. | 4: