Ženski pokret
Докле потребе опстанка изазивају y нама прохтеве, да уживамо производе туђих радова, потребе трошења снага стварају y нама тежњу, да радимо за друге. Из првих ce развија; себичност, из других љубав, од задовољења првих зависи нам опстанак, од задовољења других зависи наша cpeћa. Докле су потребе опстанка ограничене, потребе рада су неограничене. Друштво, које не ради само за свој опстанак, него и зaтo што oceћa потребу да ради, имаће, пред собом неограничено поље рада, на коме ћe неограничен број људу моћи сарађивати. Једно тако велико друшто не може ce више држати силом. Њега може одржати једино: Исти циљ рада, исти идеал, коме би сви чланови друштва тежили. Велике друштвене заједнице, без којих ce ниједан машински рад не може организовати, не могу успевати без слоге, узајамних услуга и уступака, без поверења које ce само искреношћу и способношћу може стећи, без правде реда и дисциплине. Ако ce томе још дода и то да физичку снагу даје данас машина, тако да ce људски рад сад своди само на комбиновање делова, које машина израђује онда ће ce разумети. зашто ћe ce y будућем друштву умне и моралне особине више ценити, и тражити него физичка снага.
П. Р.
(Наставиће ce)
Реформа брака y Русији.
Пред нама je свеска грађанског закона Руске Совјетске Социјалистичко федеративне Републике, и то онај део грађанског закона који третира брачно право. Какве измене видимо y овим новим законима? Шта је новог унела руска револуција y третирање брака, y регулисавање брачног односа ? Да ли je побољшала социјални положај жене или оставила га непроменљивим ? To су питања, за која ћемо ce постарати, да пронађемо одговор y новим законима.
bp. Vi.
Benjamin Kidd, The Rcience of Power.
стр. 183