Ženski pokret

лативно надмоћног анаболизма а мушко релативно надмоћног катаболизма. Управо тај контраст мора се признати као темељна разлика између мушка и женска. Женско је склоно да живи корисно, релативно је више анаболично, пошто конструктивни процеси доминирају у њезину животу. Отуд долази и способност да рађа потомство. Мушкарац је напротив склон да живи удобно, бескорисно, релативно је више катаболичан. Другим речима деструктивни процеси доминирају у његову животу. Сад, ако је истина да су ови припципи катаболизма и анаболизма карактеристична црта у погледу мушка и женска у целој природи, као што научењак тврди, онда нам се само по себи намеће закључак: да овај природни закон, кад доспе до највећег степена развитка фазе човека одједном постаје императиван. He би било логично закључивати, да мушки спол, по природи надмоћно катаболичан, одједном кад дође до степена човека, заборави своју биолошку прошлост, окрене се на пети и постане анаболичан. Исто тако не би било разумно мислити да женски спол претежно анаболички, неким тајанственим преокретом оригималних функција у извесном степену цивилизације постане катаболичан. Како би дакле жене, кад би им се поверило учешће у контроли и опредељивању врсте, одједном могле постати штетне по друштво? Народи за народима дизали су се до највеће величине у прошлости и тајанствено пропадали. Није ли то можда било за то што је мушки катаболизам у измождавајућим ратовима угњетавао и уништавао најодабраније примерке женског спола који би иначе помоћу свога природнога анаболизма могао препородити и реконструисати изнурену државу? Из овога јасно излази да се морају - ако се xoћe да сачува цивилизација онемогућити катаболични процеси. To he се моћи извршити једино помоћу жена, Инстиктивни нагон за очување живота налази се само у женској природи. Антимилитаризам код мушкараца произилази само из часовите ћудљивости или случајног увиђања његове непробитачности. За то ои код њих и није доста јак. Они по својој катаболичној склоности, сматрају par у извесној мери као спорт, при чему се у ризиковању животом запажа и црта уживања. Напротив код жена је антимилитаризам као инстинкт

7 и 8

Претежност жене

235