Ženski pokret

тичком погледу идентифицира са човеком и да јој иначе не би дао то право. 5. Али важније од свега тога је то, што је неодређена. једнакост жене са човеком. Каква је то једнакост ? У ком је обиму та једнакост ? Једнакост коју тражи жена треба да одговара њеноме реалноме положају економском и моралном. и њеној психологији. Једнакост која не би испуњавала ове услове била бп немогућа и утопистичка, И xoћe ли се жене сложити у томе колику и какву једнакост треба да траже ? Као што је познато, жене у многим земљама су подељене и у овом погледу; у главном, на крајње и умерене. Те разлике пак имају основа у менталитету као напредне и конзервативне, а затим у свом социалном положају. У Енглеској неке су„ буржоаске“ а друге „напредне“ Као што се људи не слажу у чисто својим питањима, не слажу се ни жене. Дакле, не само што су жене заинтересоване за општа питања као и људи већ су иа различите начине заинтересоване за своја сопствена питања. One ће се дакле разићи и тo ћe спречавати да формирају своју партију. У питању је дакле и то да ли ћe оне моћи да иду заједно, макар и привремено, кад имају да извојште једнакост са човеком. 6, Међутим, будући да су по среди економска и морална питања непосредно или посредно, она ћe се решити у корист или на штету жене и кад она не иступи као једна политичка партија макар и привремено. И довољно ћe бити оруђе у тој борби то, што има политичка права иста као и човек. Жене и као чланови разних партија могу имати утицаја на решење питања у њихову корист. Одржавајући везе у чисто социалним (неполитичким) организацијама оне ће делати на разним местима у истом правцу. И то под извесним политичким и социалним условима може женама пружитн више користи него да ступају одвојено. Шта више Бартелемију изгледа (Le vote des Femmes) да жена може имати реалног успеха, само ако је записана на листи једне партије. Зар се партије не би да би привукле женске гласаче такмичиле око тога која he изаћи више на сусрет женама ? Речју, жена која he бити свуда присутна, трансформираће човека у своју

250

Женски покрет

7 и S