Ženski pokret

које у том моменту удаље своју децу од себе, да им ова више никад не приђу. Пред нашу мајку коЈу кроз излагања пратимо искрсао је исти проблем. Живећи за време окупације овде, није хтела дати сина у школу. Радила је са њим програм из првог и другог разреда код куће. Положио је испите и прешао у трећи разред. Мати се разболи и дете полази у школу,. Утицај друштва у школи као и предавања из познавања природе осећају се, Једног дана дете се враћа из школе,, стаје пред њу и каже: „Мамице, теорија о роди код мене ја пала, ја знам да си ме ти родила, само не знам како и од чега сам постао? И ако је увек себи говорила да ће она прва обавестити своју децу, била је изненађена. Али знајући да не сме сад Да га слаже и удаљи од себе, рече му: Јест. Ја сам те родила, хранила својим млеком. Отуда је и љубав материна највећа и најузвишенија, а тако исто и љубав деце према мајци. Зар си ти заборавио ону песницу Змај-Јовину, где се пита које је женско име најлепше, а дете одговара, да су сва имена лепа; али вели се у последњем стиху овако: „Ал’ мени је најмилије, Женско име Стајка, Јер се тако зове Слатка моја мајка“. Тим је била тренутно задовољена радозналост дечка, али не потпуно. Мајка знајући истрајност дечју кад их нешто заинтересује, упути се истог дана лекару, да јој саветује како ће му најлакше објаснити други део његова питања. Лекар јој рече да је врло паметно поступила и посаветова је, да почне са цвећем, инсектима, животињама и да ће дете из свега тога добити правилан појам, његова ће радозналост бити задовољена и неће више о томе распитивати. Тако је учинила. Дете је изгледало задовољено, што у ствари није било. После годину дана дечко је у четвртом разреду, и једног дана саопшти мајци, да сад подпуно зна све што му она није хтела рећи. „Видео сам вели књиге са сликама код мог друга, чији је отац лекар. Замисли, мамице, најружније је дете у трећем месецу трудноће, јер му је глава врло велика, а цело

198

Женски Покрет

5-