Ženski pokret
да је врло мало људи који схватају ту гигантску борбу у души жене интелигентне и јаке, где мајка надвлада жену. И за ово бих вам могла навести пуно примера. Поменућу један свима познат случај. Жена мајка троје деце, убија ce, јер не може да преживи разочарење, причињено јој неверством мужа. У њеној душевној борби жена превлађује над мајком која заборавља своју децу. Страховит грех према деци, којој се мајка не може никад заменити. Деца наше мајке лепо напредују, послушна су и добра. Долазе до година када се полази у школу, и тада понова искрсава за мајку један нов проблем, о коме ни сама није била обавештена. Дакле доказ да се у природи све обнавља и да ми продужујемо свој живот у својој деци. Она је одмах као интелигентна жена схватила, да њена деца не смеју трпети оно што је она трпела необавешћеношћу својих родитеља. Као што знате, наша деца почињу да уче познавање природе у трећем разреду основне школе, ту им се прича о оплођењу цвећа, о плођењу птица, риба, жаба и т.д. из јаја, о рађању сисара, а кад се код деце пробуди интересовање о постанку човека, те нас упитају како су они постали ми се нађемо у чуду стидимо се некаквим лажним стидом и причамо им бајку: како рода доноси децу, како их купујемо од Цигана за мекиње, и друге разне глупости. Запитајмо се ми мајке чега се стидимо ? Зар је стидна наша веза из које добијамо децу и коју волимо више но себе. Да ли су мајке свесне, какав страшан револт изазива лаж у дечјој души о њиховом постанку, нарочито кад она инстиктивно слуте ту везу између њих и мајке. Навешћу ван један пример. Знала сам малу девојчицу, којој су говорили да је купљена од Цигана. Тада би се она љутила и плакала. Једног дана дечак већ велики, у игри са њом рече јој то; а она, увређена и ожалошћена, цикну и ухвати га зубима за уво и уједе га тако душмански, да му је крв пошла. Било јој је једва четири године. Ја се често питам колико је међу нами паметних мајки, које су у том моменту умеле још чвршће привући своју децу к себи. Мислим мали број. Много је већи број оних
5
Улога мајке у сексуалном васпитању деце
197