Ženski svet
Стр. 220.
ЖЕНСКИ СВЕТ
Бр. 10.
Намештај.
Слика св. Саве или Исус благосиља децу. Сто са столицом ва забавиљу. Столови дугачки и клупе ва децу. Мале столице. (то ва показивање предмета (Мотлетоенвећ). Стаклен орман. Ниошан за убацивање лопте (7лејвећеђе тв Ва-
мегјеп). Орман за остављање дечијих јела. Постеља (Плуап). Чаше и бокал. Кантице. (тб са лавором. Сунђери. Утирачи ва ноге. Рафови.
Примедба. Сав намештај ва вабавиште може се набавити код Кепус1 Тлрођ, Видарезћ, 1Х., Траг шесла 4. 57.
ДЕН ЦИЕ
О, срце моје, над тобом ја сам Већ изгубио одавна власт Твоје ме жеље без милосрђа Гоне и воде у пропаст...
О, срце моје, због твојих жеља
Многа ме туга мори и тре...
·.. Ко сјајно луче зраци кад гасну
Тако ми младост гине и мре... Чуруг 1908.
рај
ОС и
Свакога часа, срце, у теби
Све нових жеља рађа се рој,
На њих ти пусте сву младост своју И живот цео истроших свој.
(, срце моје над тобом ја сам
Већ изгубио одавна власт
Твоје ме жеље без милосрђа
Гоне и воде у пропаст...
Ст. 3. Горски.
О женском питању.
Предавање одржано у српској добротворној женској задрузи сомборској на Воведеније
1907.
Премда женекиње пориче мушкињу право на претресање женскога питања, ипак ћу бити слободан да се тога питања дотакнем у овом поштованом женском збору. Истаћи ћу у крупвшијим потезима како се то питање развија на западу, где било културнога живота јаче удара и откуд примамо еве, што се зове именом културе.
» ж ж
«Кенско питање је један од најновијих пр“ стенова на дугој веризи разних социјалних питања, које је наше доба иставило на дневни ред. Оно није још решено, јер то није тако просто питање, него чатав сплет од тешких проблема.
Све до скоро се о женском пштању судило као у опште о социјалном питању. Неки су га прогласили као неосновану, надувану ствар и налазили узрок у болесној жудњи за новотарењем и у извештаченој, неприродној агитацији женских сањалица. Овако површно мишљење не објашњава, не осветљава ни мало тако раширени, дубоко укорењени и замашни друштвени покрет
год. као што је женски покрет. Узроци појави његовој морају дубље лежати.
Да је женско питање једно од најпретежипјих питања душтвених, види се по том, што оно чини половину социјалног питања. Половину свега човечанства броје жене. Половину људског рада, свршавају женске руке. Половину земаљских јада и невоља жене носе с нама мушкима, Судбина мушкиња је тесно,- нераскидно скопчана са судбином женскиња, те кад по речима Опепсеровим о ерећи целога друштва све дотле не може бити ни помена, док је ма један члан његов несрећан, то како може бити врећно оно друштво, у којем се читава половица чланова осећа несрећном и незадовољном. Иетините су оне речи, по којима само она држава може напредовати без потреса, у којој је социјално питање е успехом решено.
пе
Отуд од запада осећа се жив, бујан женски покрет. У њем се укрштавају разне струје пре-
,