Ratnik, 01. 08. 1922., str. 78

72 РАТНИК

Ниједној јединици 6. к. не треба даваши задатак, који не одговара времену и простору задашка, који има да изврши пешадијска јединица. Треба рећи: „та пешадијска јединица ојачана том јединицом 6. к. има за задатак... и т. д“. Овим се жели рећи, да се бор. колима не дају задатци који излазе из опсега задатка пешад. јединице. Само у заповестима команданта батаљона могу се појавити нарочити задатци који се придају 6. к., да би се постигао општи циљ. Исто шако не шреба ни овде специјалних заповести за 6. к. Заповести издате у свима ешелонима (армији, корпусу, дивизији) од стране команданата јединица 6. к. изводи су заповести команданата јединица, којима су 6. к. придата.

Сваки командант 6. к. додаје од своје стране детаљна

наређења о њиховом извршењу, као и нарочите диспозиције, које се односе искључиво на 6. к. (као начин за снабдевање намирницама, горивом, оправке на терену, камуфлажу и т.д.

Гепови око уређивања.

7 пита... 3 се напада на положаје организоване за одбране, тада због испретураности терена гађањем тешке артиљерије и многобројних ровова пролаз преко првих линија представља једну деликатну операцију.

Неопходно је, да се бару унутрашњости наших положаја учини израније све што је потребно, како би се олакшао пролаз 6. к.

Радови који има да се обаве обухватају:

— побољшање већ извиђених праваца — путева, којима ће се кретати 6. к,;

— уређење пролаза преко ровова;

— доношење материјала за камуфлажу направа на очекујуће или полазне положаје и т. д.

Ове радове треба извести са трупама одређеним и узетим нарочито за ту сврху и то по могућству из друге линије великих јединица (позадине.)

Пренос 6. к. на фронт напада и центре за скупљање.

32) Начелно, јединице 6. к. преносе се на фронт напада железницом.

За пренос једног дивизиона тешких 6. к. марке У“ (римско пет са звездицом) или једне чете лаких 6. к. потребан је један воз. При нарочито повољним околностима у времену од 2 часа. Препоручљиво је да се рачуна на 3 часа. Укрцавање и искрцавање може да се изведе и на отвореној прузи помоћу нарочитнх рампи (покретних), али је много угодније и брже на кеју, рампи, који је у продужењу пруге.