Ratnik, 01. 08. 1922., str. 79

БОРНА КОЛА 73

Б. к. треба транспортовати на „платформи — вагону“. Како се врши укрцавање, то је ствар технике овог наоружања и у то се овде нећемо упуштати. За официре осталих родова потребно је да знају, да за 6. к. станице треба да имају рампу у продужењу железничке пруге.

Правило препоручује, да се чине све олакшице ради набавке потребног материјала на лицу места, јер послови који се изводе, с обзиром на тежину материјала, врло су деликатни.

Лака 6. к. могу да се транспортују и друмом на специјалним камионима (од 7 и више тона) или на реморкерима, које вуку трактори. Тешка 6. к. не могу се преносити друмом, она маршују сопственом снагом.

Просечна брзина једне колоне камиона натоварених 6. к. од прилике је 7 км. на час. Тежина и гломазност ових кола захтевају добре друмове са чврстом подлогом; саобраћај може бити само у једном правцу. Камиони су практичнији као превозно средство, јер су једноставнији, али су трактери моћнији и њима се може превлачити преко терена непролазног или врло тешко пролазног за камионе. Још једна особина трактера: реморкер може да се растави од трактера и превлачи помоћу јаког ужета, што је врло значајно на великим нагибима.

После искрцавања 6. к. секције за снабдевање и оправке остају и смештају своје атеље-с у изабраним центрима за скупљање; начелно у кантонманима који су 9—10 км. удаљени од фронта.

Јединице 6. к. кантонују у близини. Паркови морају бити брижљиво камуфлирани. Трупе одмах допуњују своја извиђања, управљају или настављају већ започете радове за њихов улазак у акцију.

Очекујући и полазни положаји.

33) Б. к. не могу вршити дужи марша да не буду прегледана и да се не врше оправке ради довођења у бојну готовост. Стога је веома пробитачно да се 6. к. преносе било железницом било друмом што је могуће ближе терену њихове акције.

Када предстоји акција, која почиње јуришем прошиву непријатеља на положају и који располаже моћним средствима, 6. к. треба тада да остану до уочи дана напада на тачкама довољно заклоњеним, како би послуга могла да изврши и, последњу припрему (у детаљу) ради што бољег функционисања мотора и осталих делова ових направа.

То је разлог, због кога се 6. к. на неколико дана (по некад само јеван дан) пред напад преносе на тако зване очекујуће положаје.