Anali Pravnog fakulteta u Beogradu
578
АНАЛИ ПРАВНОГ ФАКУЛТЕТА
VI. Мере безбедности . На крају овога рада треба нешто рећи о мерам а ко je су неопходне да би се спречило извршене овог кривичног дела. Свакако да je садашВи број одузимања моторних возила везан са непрскидним норастом броја аутомобила и да предсгавл>а нормалну појаву која ће се уз прнмену превентнвних и рестрнктивних мера свести на што мани број. Пошто je раније гагсано о рестриктивним мерама, потребно je овде навести превентивне мере а то су: 1. Интензивнија изградна обезбеђеног паркинг и гаражног простора (да би се спровела максимална сигурност за паркирана возила). 2. Утицај путем штампе, радија и телевизије на сопственике моториих возила да поведу вшпе рачуна о осигурању својих возила, о местима на којим их оставл>ају, у каквом их стану остављају итд. 3. Појачана контрола одређених места од стране органа унутрашних послова. 4. О броју неоткривених учинилаца овог кривичног дела на подручју Београда, најбоље иоказује следеђа табела;
Из наведених података јасно се внди, да из године у годину нагло расте број неоткривених учинилаца овог кривичног дела у Београду. Тешко je оценити да ли се овде ради о томе, што je последних година опала ефикасност службе за откривање извршилаца овог кривичног дела пли што за то постоје неки други разлози. Но ако оставимо за сада разлоге по страни, сматрамо да овај проблем заиста заслужује да се о нему озбиЛ)НО продискутује и да се што пре пронађу решена у циљу остварења што бржег и ефикаснијег откривања учинилаца овог кривичног дела. 5. Било би потребно обавезати наше произвођаче аутомобила да максимално осигурају возило пре него што буде уручено купцу (снгурносне браве, боље обезбеђегве електричних уређаја, алармни уређаји). Мислимо да би ова мера требало пре да обавезује произвоВача а не купце, како je то код пас учинено. Мислимо да би било потребно нзнетп предлог Henri-a Feraud-a ( 8 ) који предлаже стваране иревентивних центара за вожну који би служили омладини. Они би били тако финансијски организовани да би олакшавали приступ власииштву једног возила под најекономичнијим условима. Рад центара би се састојао. 1. Обука младих (испод 25 година): а) вожном моторним возилом;
(8) И. Ferauđ. Превснција послуге моторним возилом коју чине млади, Revue de science criminelle et de droit pénal comparé, No 2 Paris, IV—VI 1966, p 333—338.
1965. 1966. 1967. 1968. Године S55 2469 .2811 4650 Број неотривених учинилаца