Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

713

СУДСКА ПРАКСА

луди ради изјашњавања и давања примедаба, сходно плану 199. Статута Службе. С обзиром да спорни акт није доставлен на изјашњавање у складу са наведеним прописом, то je извршена повреда поступка доношења општег акта. Y мишленьу датой на представку, генерални директор и Савет радне заједнице Службе друштвеног кгьиговодства Главне централе Београд, у целшш побијају наводе представке, оспоравајући њихову основаност. Y прилог својих тврВења наводе да je Одлука о начину финансирања организационих једнница Службе друштвеног књиговодства у 1970. години заснована на одредби плана 143. Статута Службе, која предвиВа да се сваке године за наредну годину израВује план прихода и расхода организационих ј единица Службе, на основу јединствених критеријума и норматива које утврВују савет Службе и генерални директор. С обзиром да je у питању одлука о финансирању, њено трајање je једнако трајању једне рачунске године, a важење јој истине доношењем завршног рачуна за односну рачунску годину. Због тога се измене и допуне одлуке, извршене у току трајања рачунске године, не могу сматрати актима која имају повратно дејство, све док се не донесе завршни рачун за односну годину. Y погледу навода представке који се односе на повреду одредбе плана 93. Закона о Служби друштвеног књиговодства, истине се да су Одлуку од 14. децембра 1970. године донели овлашћени органн у оквиру спровоВења законских овлашћења, а сходно плану 148, став 2. Статута Службе, који предвиВа да се пој едини приходи Службе, наплаћени по Тарифи накнада Службе од царине, савезног пореза на промет и камата на фондове у привреди, могу образовати на нивоу Службе. С обзиром да су планом 10. Одлуке о начину финансирања организационих јединица Службе друштвеног књиговодства у 1970. години, донесене 23. децембра 1969. године, наведени приходи предвиВени за покриће признатих трошкова свих организационих ј единица, то су они образовани на нивоу Службе а мерила и критеријуме расподеле тих прихода утврБује Савет Службе и генерални директор, сходно плану 150. Статута Службе. Према томе, проширењем радних места која ће се финансирати из овако образованих прихода Службе, које je извршено Одлуком о допуни Одлуке о начину финансирања организационих јединица Службе друштвеног књиговодства у 1970. години, није повреВена одредба плана 93. Закона о Служби друштвеног књиговодства. Најзад, пошто су наведена средства већ образована на нивоу Службе, њиховом прерасподелом не задире се у интересе организационих јединица које су обрачунале и наплатиле та средства, па следствено томе није постојала обавеза из плана 199. Статута Службе да се нацрт Одлуке достави на разматрање зборовима радних луди. Но, такоВе се посебно истине да je приликом доношења првобитног текста Одлуке о начину финансирања организационих јединица Службе друштвеног књиговодства у 1970. године од 23. децембра 1969. године, нацрт Одлуке доставлен на изјашњаваље организационим ј единицами Службе и да су том приликом сакуплена мишлења и предлози тих јединица да се круг радних места која ће се финансирати из средстава образованих на нивоу Службе, прошири и другим радним местима, а измеВу осталог и радним местом шефа експозитуре. Са-