Anali Pravnog fakulteta u Beogradu
612
АНАЛИ ПРАВНОГ ФАКУЛТЕТА
I
У припремању саветовања на тему „Задаци високог школства на хуманизацији односа измеЬу полова" пошло се од програма СКЈ, одлука Десетог конгреса СКЈ, Устава СФРЈ и устава република и покрајина, од основних праваца политичке активности Социјалистичког савеза и Савезне конференции e ССРНЈ у наредном периоду, у којима je посебно наглашена и потреба даљег интензивирања васпитно-образовне делатноста, развијања самоуправних односа у васпитно-образовној и у осталим областима друштвеног живота. У припремама овог саветовања пошло се од искуства и резултата у досадаппьим активностима на хуманизацији односа " измеЬу полова и од захтева изнесених на више значајних југословенских скупова, одржаних последних година (Загреб 1972, Љубљана 1973, Београд 1973, Блед 1974). Па овим скуповима посебно je наглашено да се социјалистички морал и хуманистички принцшш морају афирмисати и на подручју односа између полова, с обзиром на то да то им а знатног утица ja како на исивот појединца, тако и за целу заједниду. Посебан значај и сврха овог саветовања jeers да допринесе усмеравању свих друштвених чинилаца у том смислу да се садржај васпитања и образована заснива на марксистичком учењу; да допринесе остваривању позиције студента као субјекта ваегштно-образовног процеса и превазилажењу патерналистичког односа у пракси, у контексту реформе целокупног васпитнообразовног система. Учесшщи саветовања се такоЬе, залажу да се у наставне програме на свим вишим и високим школама и на факултетима укључив више и високе војне школе, унесу васпитно образовни садржаји о основама положаја радног човека у раду и овладавању средствима за рад и условима и резултаи!ма рада, о односима створеним у процесу рада у нашем самоуправном социјалистичком друштву из којег произилази укидагье дискриминације човека од човека, и на основу тога равноправан и хуман однос и измеЬу мушкарца и жене, сматрајући ту активност сасгавним делом целокупног васпитно-образовног процеса и реформе високог школства, a хуманизацију односа измеЬу полова интегралним делом хуманнзованог рада и друштвених односа. Пошто до сада није обављено шире истраживање о томе колико je материја из области хуманизацнје односа измеЬу полова нашла места у наставшш програмима и плановима вшпих и високих школа и факултета и вшшгх и високих војних школа потребно je развијата научноистраживачки рад и у овој области у оквиру постојећих научноистраживачких пројеката, али и посебних.
II
Учесниди саветовања су утврдити да у наставне планове и програме свих виших и високих школа и факултеха и вшпих и високих војыих школа треба из области хуманизације односа нзмеђу полова укључити: 1. Садржаје који ће омогућити студентској омладини да прихвати равноправност односа између мушкарца и жене и што већу хуманизацију тих односа као начин живота, као саставни део понашања чсвека, како би се студента истовремено припремали и за струку, односно за учешће у удруженом раду и за живот у заједници, ван ради or места, за односе меЬу људима у породици, у месној заједниди, у друштву, који су такоЬе саставни део самоуправних социјалистичких односа. Млади су стваралачки чинилац тих односа, што стално треба имати у виду. Споменути садржаји треба да уђу у наставни програм предмета који се предаје на свим вишим и високим школама и факултетима, штр. основн марксистичке филозофије, односно социологије или основн науке о друштву.