Arhiv UNS — Listovi stranaka

koji će pomoći rešavanju osnovnog zadatka: poboijšanje kvalifikacione strukture stanovništva. U Programu SKJ su formulisani ti zadaci: ~U daljoj izgradnji osnovnog savremenog obrazovanja Savez komunista Jugoslavije pokloniće posebnu pažnju: podizanju nivoa osnovnog savremenog obrazovanja svih stanovnika u cilju menjanja kvalifikacione strukture stanovništva, osposobljavanje građana za odgovorne funkcije u mehanizmu društvenog upravljanja i, uopšte, stvaranju uslova za kulturniji i bogatiji lični život građana; -—• obezbeđenju jednakih mogućnosti svakom mladom čoveku da se opredeljuje u izboru svog životnog poziva i da prema svojim sposobnostima i interesovanju nastavi školovanje i upotpunjuje svoje znanje do najvišeg stepena." Рге svega, sistem ustanova i oblika za obrazovanje odraslih treba u našoj praktičnoj prosvetnoj politici ne samo proširivati več podizati i njegov društveni ugled i obezbediti finansiska sredstva. Veliki broj radnika uposlenih u privredi nema dovoljno stručnih i opšteobrazovnih znanja da bi radili na onim radnim mestima na kojima se nalaze. Tom problemu ne može se više prilaziti s nedovoljnom ocenom njegovog značaja, već se njemu mora posvetiti ista briga kao i zadacima redovnih škola. S druge strane, sve redovne škole, uključujući i univerzitete, moraju dobrim delom preuzimati na sebe obrazovanje i stručno usavršavanje odraslih. Briga prosvetnih organa se ne sme iscrpsti u naporima da se samo škola unapredi, reformiše, već i da se stalno razvijaju institucije za obrazovanje odraslih. TJa sadašnjem stupnju našeg razvitka kada se kao prvostepeni zadatak postavlja podizanje kvalifikacija zaposlene radne snage, u institucijama za obrazovanje odraslih moraju se izgrađivati i posebni nastavni metodi kako bi se potrebno znanje što brže i efikasnije pružilo radnom čoveku. Skolski sistem koji fiksira Zakon je elastičan i demokratski. Napuštena je podela škola na niže i srednje. Postoji obavezna osmogodišnja škola, kao osnova za dalje školovanje, na koju se nadovezuju razne vrste škola. Konačno se u ovom sistemu školstva priznaje i znanje stečeno izvan škole, time što se svakome ko dokaže svoje sposobnosti daje mogućnost da se upiše

58

SOCIJAUIZAM