Beogradske opštinske novine

ш

додатком у место речи- „исто тако" да дођу речи „осим тога"? (Усваја) Деловођа чита даље Б. Нарочити услови Члан I. „Варо шк * жељевница обухвата ове линије и то : Ливију од паробродске станиницв савском улицом поред савских магацина уз дрварска стоваришта на новом путу до жиљезничке станицо и одсвуд кроз споменлчку до Бнглезовца на спајање са линнјом теразијском. Г Предоедник. Усвајали се ов ; а прва тачка? (Усваја) Доловођа чит&: 2. Од Енглезовца Браљ Милановом улицом преко позоришног трга и Васином улицом на велику пијацу а одавде поред раалке и Калимегдана Богојављенском у лицом на Сава-капију и Савском улицом до везе са линвјом под 1. иа^наченом.' 1 Г. Пресрдник. Ја би имао да пр;«метим. Цзла ова тачка такођо налази се у концесији. Но ја сам дознао да се не би радо гледало да линија та прелази кроз краља Малана улицу и да пролази поред двора. Но то и вије потребно и могло би отаћа другом линијом али на несрећу није овде тај концееионар. Обраћао сам'се на његовог адвоката а он ми је одговорио, да нема никаква овлашћења. Г. Никола Ђсрђеви! Ја мислим да ост^вимо ову тачку као што је, а влада, ако хоћв она ће чииитл своје при медбе: (одобравање) Г. Председнин. Дакле усвајали се ова тачка да овако остане? (Усваја) Деловођа чита: Б) С«ојна линија од Краљ Миланове улице преко марвене пвјаце кроз Фашекџнјску улицу до чркалишта п > новом друму до ново гробља. Г. Председник. Усваја ли се? (Усваја се). Делово|а чита: 4) Топчидерска линија: од Јраскрсаице Јспоменичке и кнез Милош ве улице, овом улицом и топчидерским ^румом у Топчидер, Г. Предоедник. Усвајали се и ова тачка? (Усваја се) Делово^а чита: 5.) Од гостионице „Српског Краља" градским пољем обухватајући у округу градско земљиште до Душанове улице а за тим кроз Душанову улицу порсд веЈике болнице на палилулски трг и одовуд ратарском улицом до тркалишта. Г. К. ПетровиА Овде је комисија учинила примедбу Ево шта она каже: (Чита) „Од гостионице Српског Краља" т. ј. од тачке 2978.9 да иде линија по алеји и то да алеја буде оса колосека трамвајскога. Скретање да буде од бр. 31. па до ћсшка гостионице код српске вруне као што је у ситу&цијоном плану жутом бојом означено. Одавде да иде линија све по жутом бојом означеној траси до 3281-43 од које да се иста положи у луку са полупречником од 35 900 ш. — Ова измена која је у плану жутом бојом означена, учињеаа је с тога што би се грађењем трамваја по плавој линији калимегдан без нужде

искварио а по црвеиој линији местимице улице сувише стесиила, а местнмице због потребно окрепљавања због пада искварила" Дакле мислим да треба да усвојимо ово мнење комасије, и да ова линија иде оваво као што \е комисија означила. (Усваја се тако, разуме се). Г. Председник. Дакле јесте ли сви за то господо да ова линија иде онуда куда је комисија рекла (Јесмо) Изволте чути даље. Деловођа чита. 6) Обална линија* Ова линија одваја се од оне под тач. 1- у европској улица па иде савском обалом кроз паробродску станицу и поред соларе до града. Г. Председник. Извештај комисије о овој линији каже ово: (ЧитаЈ У концесији која је предузимачу дата, иема нигде говора о преносу робе, нити се из ове види да му је то право дато; међугим концесиоаар намерава да сагради и лшшју дуж савске обале за пренос робе. Овалинија положена је као локомотивна жељељзница а не као трамвајсва. С тога што просеца дрваре са полупречникон од 150 м. за тај случај ако им општина ову линију за пренос робе одобри, ми смо у плану жутом бојом уцртали трасу куда би ту трамвајску линију требало спровести како се не би морале дрваре просецати. У случају, ако би се и обалска линија одобрила, ■мао би се код тачке 270 (тач. 6 7) начинитн мост от 4°° м. чисте ширине како би се осигурала комуникација до савске обале. Г. Коста Петрови!. Господо, ово је нова линија у којој нема никаква помена у концесији. Међу тим, ова линија по мом мишљоњу може да буде на сметњи и ђумруку и појединим становницима кад утоварају или исто варају своју робу. У осталом кад имамо савску линију, ова нам обалска лнннја изгледа више као луксузна. За то кад ћемо осталним линијама трамваја лишити кочијаше рабаџије зараде коју имају превлачећи еспапе, не треба поред тога да овом линијом будемо на сметњи и од штете појединим нашим становиицима и ђумруку. Ову линију дакле треба избрисати изуговора. Г. Н. Ђор^евић. Ја нисам мишљења да ова обалска линија уђе у овај уговор, но не из тих раалога које је навео г. Петровић као да нам је она непотребна и луксузна. Не, ова не само није луксузна и иепотребна него нам је уораво најпотребнија линија, на коју и сам предузимач највише рачуна; па баш зато што нам је најпотребнија о њој се можемо за себно и да погађамо са предузимачем. Ова линија не само да неће бити на каквој сметњи него ће наоротив донети велике користн и вароши, и промету, и трговини нашој итд. Дакле, подвоз од станице жељезничке до савске кошга тако млого да јако отежава нашу извозну трговииу воденим путем који је јевтинији и удеснији за многе наше производе. Општина би дакле учинила једву велику услугу трговиии извозу нашем кад би ову линију саградила. То је веома важна линија али ипак поред свега тога ја нисам за то да се овим уговором она прими, а то с тога, што за њу није дата концесија и кад нисмо дали концесију за њу