Beogradske opštinske novine

246

Чл III. „Чл. 3. Линије означене под 1. до 4. у члану I. нарочитих услова извршиће се по поднешеним и одобреним плановима који су потписани од обе уговарајуће стране. Оригинални планови чуваће су у каси општинској а концесионгф служиће се копијом." Има ли ко да примети ? (Нема) Чујте члан 1У-ти, који гласи овако : • Чл. IV „У улкцама ужим од 8"5т између тротоара сме се подизати само један колосек, а улицама широм од 8'5т измећу тротоара могу се и два колосека постројити." Има ли ко да иримети што ? Г. Манојло Клидио. Г. Миловановић ми је обратио иажњу на овај члан односно ове циФре између тротоара. То је доист.1 врло важно. Ова ци®ра од 8'А метра врло је мала и значило би на 9 метра, да се поставе 2. колосека. Ја држим да треба да буде најмање 10. метара, и толико да одредимо. (Чује се : нека то г. Чађеваћ об јасни). Г. Стеван Ча^еви!. Овде се имало у виду то што су улице: Кнез Мијајлова и Васина врло уске и може бити, да ће се по времену појавити потреба да и у њима треба два колосека подићи. Ова циФра од 8 - 5 то је мииимум и рачунато је овако : 2'/ 2 метра један колосек, а 27 2 метра дрјти колосек. То је 5. мет. Два метра су обичиа кола, и прстпоставља се, да буде по 30 сантиметара између кола, и са крајева изашло би 8'20 а дато је 8*5 о д^ најнужније мере за сваку сигурност. То је минимална п™-,™™ која ће се наравно у крајњо исволј И толсрирати. Према овој циФри претноставља се, да кад два ко лосева пођу, између њих могу обична кола проћи. Г. Мита Миловановић. Ако хоћете да усвоЈите са^ одмах, да се мете бар 12, метара, онда би ја предложио на крају овога члана да се дода : ако одбор ошнтински то одобри. јер 8'/, мет. мало је, Г. Стеван Ча |езић. Кад би се предпоставило, да иду кола са сеном, онда је доиста мало за која се узима ши рИна 3'20 м. јер н. п. Кнез Мијајлова улица од једног олука до другог има свега 9 метра. Али ваљада у бу дуће неће пролазиги кола са сеном Кн. Михаиловом ил Васнном улицом и то баш у оноч случају кад се двоја трамвајска кола укрштају.' Г. Милан Швлгвг!.. Ма да ће сам концесионар из[белавати два колос-ека онет трсба да се осигурамо с те стране. У комасији која. је на овоме радила била су три техничара и два инжињера и они су била мнења, да буде 7 мет. па је поеле на предлог г. Чађевића измењено на 8% мстара. Ја сам баш тада питао господу да ли у другим страним местима има случајева да у оволико уским улицама гди пролази трамвај, има по два кол-исека, и нека су гоапода објаснили да је у Берлину улица „Јаков штрасе ' много ужа од наше савске улице, па ииак има два колосека. То сам хтео да објасним

Г. Нгколг Ђор|еви6. Ја би господо био мишљења да се овако каже : до 10 м. ширине, да буде један колосек, а преко 10 м. да буду два колосека. Овако треба да буде, јер се лако тре®и случај да се сретну двоја кола, па јс боље пгго је већа ширина. Г. Стеван ЧаЗјевиБ Фактички ево колика је ширина између једних и других трамвајских кола, кад ова на коловозу барабар стоје : Кад се од 8 5 мет. одузме сумарна ширина двају трамвај, кола онда 3 - 20 метра има од платна једпог вагона до платна другог вагона. Ширина је ова дакле толика да по невољи и кола са сеном натоварена могу да прођу. Г. Председник Саакојако најбоље је да узмемо већу меру. Г. Милан Павловић. Па добро, онда да у-зојимо 10 метара, Г. Марко Стенановић. У целом свету, где постоје кола трамвајска, никад не иду кола са сеном улицом, него ту пролазе само Фијакери. То ће стање доћи и код нас самом установом трамваја а и забраниће се пролаз кола са сепом главним улицама. Г. Пр?дседниПредлог је један, да се ова тачка измени овако, да меето 8'/ 2 мет. буде 10. метара. Усваја или се овај предлог? (Усваја) Изволте чути члан У-ти који гласи : Чл. V „Калдрму по улицама кроз које иролази жељезница' и то ону која се налази између трамвајских шина, одржава ће концесионар о свом трошку. Ако би усљед регулације или из каквог узрока било потребно премештање колосека трамвајског, дужан је то концесионар да изврнш без икасве накнаде. Ако би општина у улицама извршила какве друге радове те би усљед тога проистекли трошкови за одржавање колосека трамвајског, то концесионару нз нрипада никаква накнада Концесионар моћи ће но одобрењу општинскога одбора и нове линије градити или већ саграђене пременггати. " Г. Коота П $Т|сви&. У члану 7-ом стоји ово : (чита). Кад је концесија поднашана влади на одобрење, онда у овом члану није било казано то. да се трамвајека кола могу возити и коњима ; него једино нарим, и онда није се могло мислити, да ће калдрму око шина оправљати концесионар. Сгд кад се њему даје нраво да може возитл и коњима ; онда треба овде у овом 5 том члапу додати, да он одржава калдрму за један метар с обе стране шин I. Г. Никола Ђор^еви^. Коњи кад вуку они иду иреко пшна и по томе није нуждан овај додатак који нредлаже г. Коста. Но ја би овде додао накрају ирве тачке .вога члана још ово : увек у добром стању — остало је све добро. Г. Милан Павлови!, Ја сам хтео да скренем пажњу г. Косте Петровића на оно што је казао, ,ла ова концесија кад је поднашана влади иа одобрење, да опда није било да концесионар може и коњима вући трамвајска кола. Ову тачку седму од речи до речи видићете у конце сији. Дакле предвиђено је и то. Ова замерка садања не знам шга знача, и ако хоћете још штогод онда то значи, да нећемо трамвај.