Beogradske opštinske novine

461

Милош Обркнежевић. Овај лицитанг до- ; иста је у прошдој години био много јеп- 1 тинији али епо за што. Сва кола која данас ностоје њнх је узео један нредузпмач. Ннко управо иије водио рачун шта се онравља и како се онравља. Како су опраљена, тако су и дотерана да кола не вреде данас ништа Ношто сам ја нзашао на лице места и сва кола прегледао видео сам даћесекола иста онрављати и то боље него досад, па ј и ако је скунље. У уговору сам уметуо | 2—3 тачке впше ради веће сигурностн за добру оправку Сад треба да се одредн ' нреиа уговору комиспја из одбора идајој се нареди, да нрегледа кола и да кажу све шта треба да се онравп а и време да се одредп докле да оправи, иа носле да се контролише: је ли све израђено како треба и да ли је на време. Досчд су давата кола на оправку на стоје код њега по 2—3 месеца и тако нрође време да се кола неуиотребљују те се мање и кваре, на мање п оправља, а и оно што ' онрави, не учини како треба. ј Сад ако се овако ради, онда ћемо за годину дана како сам ја оценио, пмати сва у нрвобитном стању. Ако се не усвоји овако кола ће бити пеоправна и пропашће, а нстина цена ће бпти јевтинија. Према овоме дакле садања цена није скуиа. На послетку одбор нева не одобри кего нека држи још једну лпцитадију. ! Пера Впдаковић, Овакав начин држања лицитације од ока, никад не води ка до- ' бру. Ми ћемо сад нрегледати, прописали смо строге услове па опет ништа неће бити. Неможемо ми њега натерати да изгуби Најбоље је држатн лицитацију од парчета. То ће знати и г. Милош Обркнежевић. Тамо се зна и једна нанлата но ово, једна главчина по ово п т. д. Нека се направп ценовник, иа од те цеие нека се држи лицитацпја ко хоће ниже. Ја сам имао нрилике да впдим једнога дана да оиштина нма једног красног коња алн урасли му папци у коните. Питао сам зашто се не нодкује, иа веле деће мајстор да направи док не однадне, а да се нлаћа на комад, онда би он казао да се и ово УРадп. Мплош Обркнежевић. Истина госп. Видаковић има у неколико право што каже: али ево шта сам ја нмао на уму. Кад би се то усвојило, онда би требало имати извесан број људи, који бн носведневно водили књнге и кад нрима и кад предаје, н опет се незна како би изашдо. Овако као што ја кажем једна комисија у једном месецу нрегледа и она зна нрема уговору шта се имало да оправи. Никола X. Попозић. Ово изгледа но говору г. Обркнежевнћа, да бп ми у течају

једне године добили кола сасвим оправна, али оиет у нрактици боље је ово што предлаже г. Видаковић. Коста Главинић. Ја иисам стручан, али ми се чини, да је овај предлог г. Впдаковића корпстан. Из говора г. Оборкнежевпћа видим, да се не рндн рачун, колико се Фактичкн, кола оправљају, па с тога држим да то псго може н овде да настунп. Ми не .знамо, можда се илаћало двапут внше но што се у стварп оправљало. С тога пристајем на предлог г. Вндаковића и у исто време молнм г. Председннка, да изда наредбу да се водп ст\ ог рачун, шта се оправља, колико се онравља и шта се нлаћа. Сад ако стручњацп калазе, да треба ову лицптацију примнтн, ја нисам противаи, а за убудуКе, да се усиоји предлог г. Видаковпћа. Председник. Бпло овако ( као што каже г. Видаковић било онако, као што каже г. Обркнежевпћ, још 5 дана има на треба да ступн у живот ово и.ш оио. Ако се прими ово што сгручњак каже онда у току године могли би имати иреглед шта се урадило и шта Фактичгеп кошта. Да су возовн нови онда би било што друго. Ја мислим да се може примптп ова лицитација кад стручњак каже, да пије пре* терано и скупо. М. Велнзарић. Баш зато што се возови сада налазе у тако хрђавом стању, да кад бп оправку моралн плаћатп комад но комад изашло бп можда само ова оправка много више , од лицитиране суме, то сам и јанато да се слд ова лицптација прими, а за убудуће, да се примп Видаковпћев иредлог. Никола Вулковић. Ја мислим, пошто су' мајстори водили, какве реперацнје нма да се нзврши они би ирнстали на јеФтинију цену кад би могли. С тога сам да, се ово сад нрнми овако и одобри лицитација, а доцније да се држи лицитацнја, од иарчета. Но н овде може биги злоупотребе само треба држати јаку контролу. Ђока Николић. Оно, ако се узрадп као што треба као што су данас возови, не само да неће зарадитп иего ће пзгубитиЕво сам г. Кнежевић, као .један врло вредан мајстор не би ово урадио ни за 2 хпљаде динара. Тако исто п онај, којп нма да тапацира и лагира кола, н он има 50 дуката оправке да учини. Др. М. Л зко. Ја нотпомажем овај предлог, и мпшљења сам да се усвојн лицитаццја, само би пптао, како је преседништво могло да допусти да се онштнн.ки возови тако покваре да по мпшљењу стручњака као што смо сад чули готово не вреде ништа и ако је до сад општпна трошила на оправке н то је опет једна жалосна слика из натне општине, како се на општннску имовнну пази.

Предссдник- Извпните г. Леко. Комњије су свагда ирегледале, и увек казале да је добро урађено и да се нрпми. Дрема овом таком мишљењу, шта се внше може. Др м. л зко. Дужпост је председииштва да води падзор над одржањем општ. нмовине. Нредседник. Мокажите молнм вас где је та дужност прописаиа да нредседник буде у стању досиети сам на све на н за најсићушиије сгварп. Ви увек само нредседника на. среду. М. Обркнежевић. Што се тпче сатлер ског иосла ето зашто је скунље. Казано је у уговору, да он мора у години дана дванут да лагира. Тако исто да мора и да ОФирба. Сад па онпм великим колпма он мора да потроши 40 дуката нерачунећи његов труд. Онај други Фијакер такође мора да лагира. Даље у говору стоји и то ако дођу још која нова кола, да и она улазе у тај рачун дакле нрема томе нпједан не може јевтнније ако мисли да ради као што се нроиисује. Предоедник. Ако ирнмите ово, онда одмах одредпте комисију од стручппх људп. Свет. Карапешић. Да лп се ту разуму и мртвачка кола ? М. Обркнежеви^- Јесте. А опа мала кола одмах долазе на оправку. Н. X. ПоповиН. Иоменуло се овде то,да ће у течају године бнтисва кола онравна. — иа кад је тако оида да усво.имо лицитацнју. М. Обркнежевић. Само ако се ради ио условнма. Н. X. Поповић. Па дајте да вндимо те услове (секретар ирочита). (СВГШНЋЕ ск)

НАЦРТ ГРАЂЕВИНСКОГ ЗАЕОНА ЗА ВАРОШ БЕОГРАД (НАСТАВАк) Испусти над улицом и гра^е испод и над улицом. Чл. 26 У ваздушноме иростору над улицом од2'5метара висине над тротоаром (калдрмом) ие смеју се никакви стамени (тврди) делови грађевине напред испуштити, као н.пр. прозори и оквири, предкрововн, стубови, басамаци, Фирме, лампе, Фвњери, прераде и т. д. Изузимају се од тога банпн (сокли) и нортани, који могу до 15 мм. преко дате линије на поље излазити." За