Beogradske opštinske novine
0Г1ШТИНСКЕ НОВИНЕ
Стрдна 63
чшш Општива Града Београда, такађе »умупно, « у исте сврхе. Као што 1СМО већ еоменули, бечка општина на тај циљ даје скоро четвртину свога укупнога буџета, У Београду се међутим на социјално и здравствено старање не даје ни пуни двадесет и лети део од укупнога буџета (11,404.432 динара од 330,150.750 укупнога расхода). Кад, по пређашњем примеру, омашимо цифру бечкога буџета на 1аоци]алну, јавну помоћ, дсет пута, добијамо 82,023.064 динара. Толико, дакле, бечка осшпина уноси у свој буџет за социално старање у разним облицима на 250.000 својих становника; док београдска општина за исти број 1својих становника троши 11,404.432 динара. То ће рећи да Беч пружа својој сиротињи седам пута више помоћи него ^што то може чинити бео-
градска опинииа, према сшме буџету, за своју сиротишу. Београд се не може одмах изједначитн са Бечом ни у овом, као вн у многом другом погледу. Али ов1ај упоредаи преглед цифара може Н01служит1и за јаснију слику колико социални проблеми ко-ји (Стоје нед општинским управама великих градова важни и иолико се узимају озбиљно-. Данашња општинска управа Града Београда, која овојим новим Статутом реорганизује општинаку службу стЕорпла је и варочито одељење за социално и здравствено старање, које ће по свему бити на висини модерних социалних задатака у комуналшој политици престонице. Јер, више него друге уетанове, општине морају ићи са својим временом.