Bilten Bitefa

geetee e 896 ee eee Ma eo keš oO0 0 be fd O O tb GBR e E e – e O e ! + («e•...:.:...•...a2A* „PF

028

Savet je odlučio da ove godine nagrade dodele dva živija: jedan sastavljen od akpveditovanih kritičara Roji đe videti ceo festival + žiri publike, koja đe glasati o svakoj predstavi. Obpnaslažući ovaj drugi pneđlog, Jovan Gipilov je »vekao da je živi publike uvek davao tačne i odmerene brocene i da je to statistički · > pouzdan metod. | Kao najvažnije, savet Je. odlučio da se celokupna finansijska politika vrasmot?Pi na okruglom stolu o bitefu, Jer se aituacija mora popraviti ba» do te mere da bude dovoljno novaca sa aselektore + pojedine članove Saveta, da bi mogli da putuju 1 Vide svaku predatavu koja dolasi u obsi» sa bitef. Osim toga. Jedan festival ovo ugleda i kvaliteta mora da ima moguđnosti da svoj program učini što boljim.

eeeVeee Beo o eee oe OBE ee Bot e o eG eo Bone Be v oOo ee Bebe ..]k·o o e “wo

024 JA SAM TOLERANTAN RAZGOVOR SA GERBARDOM KLIMNGEHMBERGOM, UMETNIČRIM DIREKTOROM "BURGTHFATRA"

Na umetničkom direktoru jednog teatra nije da odlučuje umesto bub Ižke» veđ da Joj ponudi mnoge teatapske solueije ismedju kojih đe ona ođabiyvati nešenja i dalje oetavši slobodna da asoe{iya i u samom toku predatave,„ kao i da vasmišlja posle nje. Mije ha meni da donosim sudove, veđ da ljuđima ponudim hjihotvo ogledalo. Da, ja sam tolerantan. |

Tolerantnost omoguđuje bogatstvo 1 mnogosnačnost. Što Više toga uključite, više đete i ođ sebe bružiti. Ja sam vodjen u Beču 1 vaspitavan sam u njemu, uvodjenje emoaoionalnog u anmalitičko,„ 111 nastojanje da se vaoionalno + oseđajno spoje, da se prožmu, bila je ođuvek karakteristika speđinhe 4g koje sam pohikao i u Rojoj živim. Dakle, slažem se sa Bvehtom kada se vadi o negovanju nae“o nalnog 111 o nužnosti da se govo»z{i polaseđi od svoga ka opštosti, ka universalijama. Ali se me alažem sa njegovom podelom na intele tualno i emooionalno„ ne alačšem so sa nastojanjem da se stvani što više udđdaljuju Jeđne od drugih, da se insistira na njihovoj ekestremnosti i imkopatibilnosti. A Breht u atvapri, nije ismislio išta novo, veđ je mapravio katalog poznatog 1 postojeđćeg.

Sa druge atrane "Bupgtheatap" bio je ođuvek poszopište velikih glu maca, pozoište glumačkih veličina. Da, velika opasnost, ali { prilika da se paometnim vadom sa njima kažu neke nelativhe stvabi od Grka do Brehta, 1711 do danas. Dakle. morate oaeđati sVu delikatnost njihovog posla i njihove khonatituoelje da biate us njihovu pomođ došli do resultata. Oni ne moraju da mnaju šta čine» ali moznaju biti dobro vodjeni. Na meni je da snam. Oni he moraju da imaju atava» da odlučuju šta je doby»no, a šta nije, dakle, da dono 9še audove koji pređetavljaju obrasovanost, emanoetpovanost te 1 kritičnost. Te osobine treba da ima onaj koji ih vođi. Oni 8u tu da nealisuju odpedjenu namisao. Da svojim finim 1 tanahim mehanhiz mom ostvare sve oho Što Vi mislite da je bitno peđi savnemenom čoveku. Mi halo lak sadatak. Mora se biti opbhesan i stalno izsnoba tražiti novi put ka svakom glumeu. To je dosta naporah posao da bi ae došlo do vesultata. Jer glumae koji igra Šileva teško pristi je da igra Handkea. Biva nhesređan, protestuje, sve vreme vada je nesađovoljan. Sa tim se treba Zabopiti» a to je pitanje procesa, tri,Četipi„pet godina je nužno da bi se ovaj odnos ismento„ 1 da bi se stekao no» oalobodjen takvih ograničenja u mišljenju {i u zađu.

- i i 9 +: _ .— . . O... . eee.....(.......... cK... geeeg9eO e eo ete e ee e O e en evo OreVo o ee ee 0 ke OB oo O 0 vo“