Bilten Bitefa
•e•e•s................... ..........................................:
024
zato mislim da je najbolje trenutno rešenje za "Bungtheatar" odabiranje dobne literature, sav dosadašnji repehntoah ovog posorišta sastojao se devedeset procenata od hkoještarija, treba pronalaziti dobru posorišnu literaturu da bi taj glumac koji je do sada igrao samo svoju veličinu počeo da vađi 1 nešto drugo. Handke je trenutno najbolji pisae na našem Jesičkom podpučju i "Bupgtheatar" treba 000 {gra po aehu svih muka u toku vada i napova da do reaultata odje. Moj odnos prema tradiciji je da ona postoji da bi stvarni bile phoveravane, oha Je tu da bi se isgnadio sistem vrednosti i da bi se one medjusobno konhfponhtirale. Mema anelog mišljenja bes poredjenja U tom amialu treba vaamišljati o stvayima hoje su se dešavale pre nas. One nam služe da bi naša selekeija bila prava. Sučeljavate vremena, sučeljavate odnose, tokove, odmeravate se da bi bili u atanju da odabepnete rešenje najbolje od svih moguđih i da,ismedju ostalog, pronadjete doba» i saopštavanja savremenom svetu vredan komad, Što nije ni malo jeđnostvano. Dakle, tradicija ti služi da anaš jeei 11 ili hisi u pravu. U avojoj postavoi Fupnipiđovih "Bahanthinja", Ronkoni je nastojao da misli sa atanovišta Renesanse, dakle sa stanovišta jednog istopijskog perioda snačajnog po sahtevu za svim slobodama, dakle po onome po čemu đe 1 naše Vvpneme biti sudjeno kao vredno i sa čovečanhatvo bitno. On je naš način islaženja 15% mraka hkonfrontirao sa načinom ha koji je Renesansa upuđivala avoj pogled u novo. Sučelja vajuđi ta dva nivoa, Rohkomi je wnutar avakog uvideo i pružio su khobe koji ga obelešavajuv, koji su, ujedno, karakteristični sa oba ova perioda: sukob muškancoa {i žene, sukob mladih + stapih. Ali, pazite, ideološki momenat nije bitan u predstavi. Ronkon+t je nasto jao da buđe objektivan, da pokaže shvatanje alobode od Remesanse do danas, đa pruži ljudsku strast i atpast bogova. I naravno, i prevashodno, da pruži posopište od Renesanse do danas, da ispota njegov istorijski i trenutni odnos prema datim peptođima života čovečanhatva. Pređatava je bazszivana više na onome "kako" nego onome "šta". I oma sahteva Visoki stepen 1 obrazovanja 1 razvijenosti ihtelekta da bi ave u njoj bilo shvađeno ha pravi način. Ronkonijetva predstava ostavija potpuhu alobođu gledaocu, da odabin Zž da asoaira, da se opredeljuje i da vasmišlja. Kašem, ja nisam guvberneb svoje publihe veđ pašljiv izsbirač onoga što mislim đa joj treba pružiti. Na publici je da donosi sudove. I publika je ispunila "Bupgtheatap". Kuđu je mapuhtito "Kas preko Bodenskog Jjesera”" Pitera Handkea u vešžiji Koni Hanes Maje»va„» dakle izbopP teksta kome su se protivili gotovo svi glumoei, da koji ih je učinio pelevantnim IT Bivim.
e•e•e•...................................................................
025 VIKI VAJNMAN - NAŠE GORE LIST
U ansamblw "Burgteatra" nalasi se i jedna Jugoslovenka. To je lepo žtlca {is Movog Sadđa Viki Vajnman, 23 g. koja igra jeđnu od blisankinja inz "kasa na Bodemskom jeseru". Pravo ime joj je Slavica, a dobila ga je po filmu "Slavica", koji je u vreme njenog zodjehja bio veoma populapan. Bvo kako Je počela mjena autrijska avantura. – Iz Novog Sađa otišla sam sa noditeljima u Beč 1904.godine. ~kaže Viki Vajnman. -– Bila sam strašno nesrećna zbog odlaska is Jugos ia vije, ali sam ipak uspela da sa jednu godinu položim dva vaaneda. Tad hisam anala hi jeđnu več nemačkog Jesikha: sve sam učila napamet, tako đa na ispitima nisam pojma imala šta govonim.U početku me je atyrani jezik mepvirao ali kađ sam sa mastavhicu dobila jedny božanastvenu ženu, aavolela sam ga.
••e•....W.........................................ee....................... ...