Bilten Bitefa

– G ~

koji prave Bitef vide svetsku sliku posoničšta, dakle vidimo njihovu sliku. No i tu postoje teškođe, djeP 1 selekto?ri { kroeatol, Bitefa nisu u stanju da dovedu sve oho Što misle da pripada tožj svetskoj altel posopišta. Trebalo Je da ove godine tema Bitefa bude Šehspiz, medjutim od te velike i sjajne ideje ostala je samd jedna beđna "Bogojavljenska noć", te postaju vidljive sve teškođd oko komeipipahja Bitefa, teškođe koje se he sastoje samo u onih svega dva miliona odredjenih aa selekciju festivala. Po mom mišILjenju postoje dva aspekta u kretanju Bitefa, +iaabprati hoVe ton deneije is Što preceisnmijeg preoleda avetskog Pepeptoara, i drugij kako nama pokasati oho Što selektor smatra novim tendenetjama, a što je vidjeno u deukčijim uslovima. Možda bi predatava "ObaKoso” bila sjajna u otvonenmom brostoPu, da bismo brbi put išli vam građa, da bi pod bakljama i kresnicama to ritualno pozopište dobilo sasvim nov smisao, hođu đa kažem, da kada veđ učimo jednu predstavu ohda drugi đeo mašeg posla jeste u tome kako da Je publici Bitefa majbolje pokažemo. Me samo da formalno prasbobpedju jemo, da poveđavamo broj mesta ma kojima se daju predstave Bitef, veđ da tražimo suštinsko mesto upravo sa datu predstavu. Isto ta ko veoma mnogo govorimo o ambijentalnom posoništu, mošda bi bilo đobp”o„ uz sve tehničke teškođe, 1 da vidimo jednu predstavu u četipni ambijenta, u Četiri prostora. Veoma bi bilo aamtmljivo videti "Seosko dvopište"! neoimo 1 onda gde smo ga ?bidelt, u stva yhom seoskom ambijehtu 1 na još jednom mestu. Videli bi Bta se đešava sa jednom pređstavom ako se mehJja mesto hjene isvedbe, 1 po mom mišljenju, tako bismo saiata ispitali suštinu amhijontal-~– mog posopišta. U tom smislu i adlasakh u fabpniku imao Je svoju svphu, potsetili smo se na trajni problem približavanja posoništa radnioeima, ili vadnika posorištu, 1 ponovo smo isasvali ambijentalni momenat, odmosno ponovo se postabilo pitanje šta se dešava sa Jeđnom predstavom onda kada se ona igra tamo gde je pisa nije izmislio. Dakle koneipiranje Bitefa jeste veoma komplikovan ne samo selekoeija predstava veđ 1 njihova presentacija.

Po mom mišljenju ovaj Bitef je veoma shačajan, nmastavio de Boro Draškoviđ. Viđeli smo veoma mnogo stvari oko kojih možemo da se samislimo + koje su pprabi povod sa pPasmišljanje. U tom smislu + predstava "Pipranđelo:ko?" vređna je pažnje, ono Što smo vw njoj videli za nekoliko gođina đe nam izsgleđati kao prvi predđsnak jednog novog poszopišta u koga Je uključema tehnotoška galak sija, buduđi đa ono Što se dešava u toj predetavi nije samo

formalno lepljenje nekih iskustava filma, Veđ se u pokretnim sli