Bilten Bitefa

– 7?

ove predstave bo b?rvi put u posoništu joevljaju elementi jedne

nove galahsije koja nije ni Gutenbegova, „i posopnišma u smislu našeg Takustva. Dakle, i predstva "Piprpahdelo:ko?" Jeste doba” bovođ aa pazmišljanje bes obaipa Što smo se pred ndem kraj dosadjivali. Iako mislim da drugi ne tneba da prelaze onaj put koji Je prešla predstava "Dom moga oca”, minlim da je oha istražujuđi priseđanja Što postaju iskustvom, Veoma dragocena 1 na planu igvej glumea 1 na planu ređiteljskoa rasmišljanja.

T tako sve predstave Sedmog Bitefa, čak ı onaj pesak što tako smešno broputova aVet da bi stigao do Beograda govobpeđi nešto o komičnom u Šekspipu, jesu, aho ponovo vasmišljamo u kontokstu u hojem smo ih Videli, doba povod sa zarmišljanje, bez oba+za Što nehe ođ njih odbijamo u brai mah.

Bitef je sa ovih seđam godina pokazao ono Što panije hismo Zmali vw svom iskustvu, pokazao je da se posopnište može dogadjati 7 vam njegove uobičajene dvorane, pekao je u nastavku Pasgovboba Bogdan Tirnanid. Ambijentalni teatap moguđ je samo ako postoji stvarni poszopnišni vmaslog da se mapusti posorišna dvorana u užem smisluw. Da se pređdatava "Seosko dvorište" icra u čČeti?i pazličitd prostora oma bi u njima postajala dpeuhkčijom, jer je njen pravi prostor odpedjen u onom smislu u kome ga shvata njen veđitelj, {sbop prostora, mjegovo rešenje deo je predstave 1 deo »ežije svaki nsahvat u ovom smislu posorišno je opravdan. Medjutim, kada mi pokušavamo da tu estetičku dimensiju ambijehtalnog teatza proj šipimo ma sooeljalnu počinjemo strahovito da grešimo. da he misli da je naš odlasck u fabpiku bio mnogo uspešan. Zašto? Zato što je ppređuzet spolja. Za njega mije postojao nikakav estetski ražlog. Ili veaimo "Oba-Koso" na Čuka?tet, vodimo predstavu na radnmičku opštinu, ali Dom kultuze u kojem smo bili ne nalast se ha radničkom đelu Čuha»{ice, Veđ na Banovom Brdu, nmajelitnijem naaelju u gradu u kome stanuje srednji sloj.

Novi bosorišni brostor može se osvojiti samo isnutYa» me posorište ma Čukaprtoei ili na Banovom Brdu, beđ posopnište sa Čukadj pice {i1i sa Banovog Brđa 1 u tom smislu Žan Klođ Druo ne oslani | w provinmeijsko pozorište u Liohu» hego om, ma ižvestan način kao naš Zoran Radmilović, nopušta sa svojom trupom Pris i dolazi u

Lion đa pravi predstavu iz rasloga koji su hjemu poznati, da

– ~

pravi lLiomshu predstavu. I to je bouka koju ham bitef kasuje estetskom 1 u sooeijalnom smislu. Zato sam Ja protiv pređioga

Božiđavna Božoviđa da se Atelje 212 aalhtepnesuje sa opkvu ma