Bilten Bitefa

20

nmli 6o nag, ukoliko USDono GG forpulišcn:- prnvi odgovori boš to najvičvc približiti optici u kojoj Bona vidi ljudski žŽivož, u kojoj se kca njogn pojavljuje igtorijn nošo VrSLO.

Osnovna idđoološko-političke rnazlikm - a onn ina i svoj filogofgski korolnb – imsnmodju thh koncar josto u tono što Bone 5 čotiri sbotino godinm istonjskog iskustva višo od Bokspirs no voruj-, kao što jo bo činio Vvoliki oliznabotbanzsc do so no čelo roda smo stnviti isprodć svih hurnsnitnzrnih obzira, Kao i Šokspirocvi junaci, i licno DOnĆOVOS Konsangu opsodnuta stmahoin od, anzrhijo, vođjonc su žoljcn Ča postignu noku apsolutnu bozbodđnostb; ali dok pornz prvih UvuGK Znači obnnvljanijo poromoGcnom sklađn u svonmirpu U KOHnU ponovo počinjc dn ođjokujc pobodničkn pbosuan anajolm nirs koji brijunfuju ncG buntovnicinma i orokršitoljinm zakona, katastrofa ovih drugih, iznad kojih višo no postoji ni nobo ni svcnogući bog, dovodi u pitanju ijudsko zakonc, Gdosnanšnju istoriju čovočonstvZ, pn črek i tok kodi je uzola ovolucija na Bo vrstbo. IzG takvog brotironda načokn Teda i potbrobc za sigurnošću, niju, konnčno, toško nogslutiti doslođan antiburžoaski stnv jJođnog piscn čiji jo skoptigcizan of nnjplononitijo VrSUDO.

iZ/. ISTODIJO: Istorija koju nm Bonč prikaszujo u "Liru" nijo somo istorildjn ovo ili omc grupc ljuđi, kojn so uzajniDno ubija da bi stnlno ponavljonla istu istorijsku grošku - snmonjivmnjo jočno nopravdc Grugon; bo jo istorijn ugsmcrona s Onu atpPonu svokc konkrotno odđrođjunu istorijsko ocpohž, istomrij ugngronzn ka oncj nnajGubljoj istini: da so iz moći soanmo po sobi nočo podđiti nišBtna dobro; da Ćo svotb, ukoliko so tomgljnoe nu ospori dn jo noć glavni porrotač u agstoriji, i Golja ostanati bomnic-~ u kojoj su podjodnnko zsatočoni i ažolat i njogova ŽTtva: Ga Ću i ubudućc svmKki čevok, opkoljen istorijom koja tbru1i, biti zatvorom u KEVOGZU SVOJO ogoigtičko gsmmo6o, svojo apsurčnc gsmrbnosti,. Bond nam to diroktno gnacpDšŠtavan kroz ugta sb mn Hira koji kažo:"... Da jo noki bog stvorio svotb, moć bi uvok biln u Dravu, bo bi bilo toko nudio, bili bismo poštoajoni tolikih pabnji, nli mis Bac stvorili svot – im n=Šo nižtavosti i slnbosti, Naši životi su čudni i krhki i postoji seno jođnz stvar koje nas aPŽBV=: pazsupnim: milcsrajo, a čovok boz mnilogrčja jo luda", Jodđini izlnz iz U situsci.jo jo po Bondu prcuzsinmnjoe lično odg>-v:rjsti ZC SVO Što so dogadđdjn u istoriji:; i, onnlogno tomc, Cno ha čomu pro svugn ingigstirn ov-j ko:nzna bi moglo biti de jo gsvrzki čovok odgovoran 25 SVO što možao Ga učini mn koji Grugi čovck no svutu,

ZTOBMA BAJEA: Od tbokvog tbokstn, rođitulj Hans Licnu, sconograf i kogstimograf Akim PrgjoT, i izvrnrpodni borlinski ansmnbl, naprnvili su nomilosreno poštonu prddstavu, u košodj su Bondovc iđcjo snaopštonc nn npjočiglođniji mogući načine

Ticnu igrm "Lirnm" nn jođnoj plnatforai, kojo sc blago uzdižc od rnmpc promn dubini gccno, u stvari n~ oštrom briču ismčaju pogsnding, kodnm simbolizuje prcznc nobo, i pozornico, koja, u zoavignosti od togn, koko do csavetljons, i koji su rokviziti upotbrobljoni, prodstavlja čng pustošni radni podjsaž, čas idđilični socoski prodeo, čas poljonu prokrivonu gusti, žitni:ir blatbom,.

U takav dđokor, gdac su sc stvarnost i sDn uhvatili U NnOrazaznavnjućo kolo, Licnu snoštn duđnu Uumlobnu boejku" u kojožd suacluju ljudi pod Tmogskorin, obučoni u kostimce iz najrpnzličitijih opoha s fontngstičninm oružju U puknmmı on bo čini da bi