Bilten Bitefa
21
naglnsio njon vanvromonski karnktop, Liccu sc, pritom, no UustoOžo ni dn igsražajnost ronlističkih sccnm pojančrm čisto tontrnlnim olomontimm, a ni da u toabmalizovnnitnm opizodnmn upotpPobi naturaligstičkoe sadržajc: volika ratna bitka jo običnms šnhovskan partija u kojoj moloni kartinski vojnici ratuju ispod nogu roalnih 1juđskih figura; a scoms u kojoj Lirn oslopljudju jo upzajenns i uz upotrobu provičnih toatnerskih brikovn, ali
a
i s nomorom da so postigno pun nnmturalistički ocfoknb,
HATUCINANTNI RBALIZAH: Te. sklonost rcođibcljnan Grm. upotbrobljava očiglodno pozsorišnoc znnko još višo dolnzc do izrnžajm u njogsovom rađu s glumncium, U ovoj prodsinvi svi likcvi noso odgovarnjućo magsko: neki od njih, oni koji prodgstavljnju vlastočršcce innju nm glnvnmpnm obrmzino kojo poagsoćaju ili na čnpapo kojc upotbrobljnvaju grngstori ili nm zabognuta licna onih koji 89u so podvrgli plastčnoj opornciji de bi iznmonili svoj fizički inđontitot; drugi, a to su oni Što prikazuju ljudo iz prostog nnrođa, ipju n=- licinn dobcl„j nngsingo šninko u kojoj proovladajuju zolonkasto sivi tonovi, bojn koju smpt navlači na ljudsko likovo. I joGni, i drugi, oni su timo nuokako obozličoni; što jo samo način da sc pokažu dn no oblikuju vlastito živobc, đe su u vlesti sila kojo nu; nogu ofiknsmc kontroligsnti.,. To, u isto vronm-, prisiljavm" glumco am svojim Uclimn, svojim glngovi:in uliju malegimnlnu izrpnžnjnOSU, |
U tunmnčonju Brnostan Srodorna, na prinupr, Dir jo, koo BtUO točno prinočujce Vigonštajn, od počutEn jojdna bogsobličnm spodobn, čija bozobličnost smemo naglnšavn u zovršnir sconana njonu vizionorsku viđovitost; njogovo dvo opako kćori, kojo tumnčo Karlm Hagoni i Bajhila S8clf, nalik su, znhv-J1jujući tono,„ nn prikazo, kojc so javljajšhi u grotosknim, Rkošnmarninm snovima; a duh grobnpPovog sinn, koga madstorski igrm vic Lbihtonhan, dclujoe baš zbog nnsko koju nosi, kao nožnn, molonan amfibija, kao nostvaran LirnOoOV SnRGTUSS
Neposlotku, u ovoj prudstnvi postoji jodna izuzotbno znmčajnn sconnm koja bolju od svih Grugih, Gok u sobi sumira njon colokupni snmisno, ođkrivn suštinu tog stiln u koo so noBaju pronligstičko i toatrnalno, gdc so pootsko zsačinjo u progsoku nnturalističkog i halucinnntbnom. To jo sconm autopsijc wu kodcj jođan mlađi Čovok, zatbvorski lockar potpuno moogctljiv i Vooma đolikntbton u isti mnmh, obvarna, ispod škiljoevc svctlosti sijnli co uoriljanco muvljim ispljuvcina, pod golin grudinn jočnc od zlih Lirovih ćorki njon grudni koš, a nospoćni otac, nadnogson nana tu krvavu ubrobu, jočnostavno knžo: "Gao jo zvor? Krv jo mirmn kao jozoro. Gdo „..? GQJ.? " Tu jo, viđjono očima, ČOVO-_ ka XX vokn, čovokn tohnološkc civilizacijo prisutno nošto od atnosforo Rombrantovog plaetbnm MpProdavanje iz onatomijo": duh jočnc civilizacije kojc kroz svoju hlodnu, bozogsoćajnu ogsaktncst, prosuđjujc soma sobi,
| POSIAONJI MOHIKANAC: B nočin sagvin guprotninm oG. pc rištn stavljonn u službu drosnskcg piscn srcli SmO SO na Dr stavi nn kojoj jo Odin Toatbrot iz donskog grnsčićc Holstobr izvco sconski prikaz pod naglovo:j: "Dom moga OG,
' Proavođnik ovo grupo, Wugonio Bapba, noatburaližbovani DGnac, Italijon po rodjcnju, nokođašnji omniljoni učonik GroOtSOVskog, ispovočn jodno shvatbnnjo posorišta pp komc noposrodGon doživljaj prodrnciconalnog brobn đGđa zsomoni -ili čak Gdn sagvirn isključi - svnku konccptualizoeciju, bo jogst stavljonjo JjoGno griipoce činjonicn, u ovon slučnju pozorišnih znnskova, U noknkKav
~
ZO OG260