Bilten Bitefa
O je pulgiralo iskonsko i prinođno, obozglavijeno i ogoljeno, poniženo i uvređjono, sasvim raspuknuto gocijalno i orotsko ljudsko biće, "Seosko dvorištke!" svojim surovim nožnosti i čodnim gvlačenjimae - dolovalo ja kao šok i isnonadjonjoeo,„ odmosno kao smirenje i tužna lopota ljudsko "idilc",
, "Lir" BEdvardđa Bonda, u režiji Hansa Licaua ı izvodjenju uŠilor toatbra" iz Zapadnog Borlinna, čini posebno poglavljo OVOgodišnjeg BIT:SPA, To jo halucinankbna supova ali istinita bajka o ljudskoj budućoj i sađašnjoj trageđiji. NMikndđa na BITRJPOVIM predstavama nidce bilo tmnko čvoesto i majstopski spojeno i uskovitlono imaginarno i sbvarno, roalno i ircalno, surovo i
poctsko, kao u Licnuovom "Liru", .
Dođajmo ovim prodgtavamn goalsku pravu pučku igru "Frakass (Lion), u kodoj jo publika uživnln, i "Tri vemocijanska blizanca" (Bukurešt), koja nas jc zapanjila svojim visokim anptizmom –— i mi iscrpljujemo listu nozaboravnih predstava,
VRATIMO se počotbku: BITEE nomn višo protivnika, Ali ima obavezu: kako ne ipnevcriti BIT: Kako nc biti pođaeljon a biti preokronub? Koliko ime. kilometara do BITNA?
Žerko KOHANIN
NIH Beograda 21.S%.1975
PROJBKOIJ II;
TI III MITA OQO BITNU
O BiTPPU, kao kontraverznoj pojavi u beogradskom kulturrom podneblju, piše u svojoj knjizi "Dozorište i društvo" Gojko Miletić,
Dijalog u Bavremenom pozorištu i, naročito, dijalog o posorištu, anbicipuje i sve glavne đileije dđanašnjeg sveta; čak i ono nojevsko begstvo od tih dilema izražava odzeđjenu koeficijenstnost, lokalnu i univepzalnu, odnosa prema celini DOjamnosti, kodje karakterišu danažnje doba. Istovremeno, i jedna takva integralna "činjenica" izrasta u bauk totalne misžkifikacije, pokušajem da se ukupna pojamnost savremene pozorišne stvarnosti superiorno i bez ostatka "izvede" iz odredjenih opštih predpostavki.
MODBRI, I PRAKSA: u savremenom guđaru ideoloških miteva b antimiteva, najčešće takodje ideološki, u uslovima apsolutne politizacije današnjeg sveta, u vreme klasnih i područnih protivrečnosti "pozorište se prebvara U krug lančanih spekulacija koje, podržavane sredstvima magovnih komunikacija, ponekad i presudno utiču na pozorišna zbivanja. Beogradski med.junarodni pozorišni festival, BITI, interesantna ilustracijja potenciranih nespbrazuma i ođređjene zamene pojmova, ne samo u domenu scenskih već isvan scenskih interpretacija, koje su, ne retko, izlazile iz okviba estotike. BIdP je, reklo bi se S razlogom, najavljen kao informaciga o savremenim gcenskim zbivanjima, bačnije o jednom tipu zbivanja, ma da nekoherentnom, ali ipak sa isvoesnim zajedničkim odlikama koje bi se mogle nazvati eksperimentom, antbitradicijom ili predfazom avangarde ( u joneskovski shvaćenoj terminologiji) Zaista BIMTNP je, pre svega, ma da ne i isključivo, informacija, te i rasprava, koja previdja tu činjenicu, ozdiže ođmvpeđjene probleme na druzi nivo đaje im druga značenja. | '
td