Bitef

57

Zašto ste ulogu Eve Peron dodelili travesti tu? Travestit daje dramatičnu, divovsku dimenziju. Taj izbor je teatarski, a ne psihološki. Eva Peron nije imala ničeg muškaračkog, a travestit u ovoj predstavi je mladić koji nema u sebi ničeg ženstvenog. Alfredo Rodrigez Arias je pod velikim uticajem američkih stripova i filmova strave i užasa. On se opredelio da nas odvede u uzbudIjivi svet klišea i grimasa. (Jean Jacques Olivier)

(Bilten Bitefa, 14. IX 1970)

zahva lnost holandskog festivala bitef-u za orlanda

Uprava Holandskog festivala poslala je BITEF-u pismo u kome se zahvaljuje na tome što je svetu otkrio Orlanda Furiosa: »Needless to say, 'Orlando Furioso’ has made a tremendous impression in Holland also, after your introduction of this spectacle outside Italy«.

(Bilten Bltefa, 14. XX 1970)

tutte lemkow stigao na bitef

Britanski glumac Tutte Lemkow stigao je juée iz Zagreba gde snima za jednu ameriéku kompaniju ekranizaciju éuvenog mjuzikla FIDLER ON THE ROOF. Lemkow ima veoma bogatu biografiju u kojoj figurira i éinjenica da je u Londonu tumaéio ulogu Tôle Manojloviéa u istoimenoj drami Morne Dimiéa, kao i da je bio oženjen poznatom švedskom

glumicom i rediteljem May Zetterling, ali to nije za Bilten festivala novih pozorišnih tendencija. Tutte Lemkow u Teatru u podrumu 16. septembra, u sredu u 23 časa, prikazuje svoj »one-man show« na tekst Kafkine priée »Izveštaj aka-

demiji«. Maskiranje u majmuna koji drži predavanje u Akademiji nauka traje nekoliko časova.

(Ekspres, Beograd, 15. IX 1970) Pariski teatar »Drveni mač« na IV BITEF-u

drugi život eve peron

Već prvi taktovi ovog pozorišnog čina koji demistifikuje poslednje dane Eve Peron, žene argentinskog predsednika koju je zahvatio besomučni rak, predstavljaju svu gorčinu i grožnju crnog humora kojim je zadojen francuski pisac i karikaturist Kopi, jedan od legitimnih naslednika Alfreda Žarija. Uostalom, ja sam u ovoj cinični klišetiranoj predstavi video svu sumu ibijevske blesavosti čije se grimase regrutuju iz političke igre nasilja i prestola. Ali, Kopi se pakleno ruga i mitu o životu i misteriji smrti jedne samozvane »svetice«: dok nesrećna Evita umire komedija se uvećava. Psujući okolinu i čovečanstvo, kao da je piljarica kojoj su oteli dukate, Eva Peron nemilosrdno izrasta u karikaturu čija naivna čudovišnost dobija upravo time što

je tumači jedan muškarac, odnosno travestit. (...) (Milosav Mirko vie)

(Politika, Beograd, 15. IX 1970)

’eva peron’ pozvana u njujork i london

Trupa pariskog teatra »Drveni mač«, koja je prvi put u inostranstvu izvela Kopijevu komediju »Eva Peron« na BITEF-u, pozvana je da istu predstavu izvede u »Sekspirovom pozorištu« u Njujorku. Posle toga »Evu Peron« videće i londonska publika. Poznato je da su italijanska predstava »Orlando furiozo« i španska »Sluškinje«, od Žana Ženea, sa prošlogodišnjeg BITEF-a, obišle ceo svet. Poziv »Evi Peron«, dakle, još jedan je dokaz sa kakvom pažnjom svetski pozorišni centri prate zbivanja na ovoj, značajnoj, smotri savremenog teatra.

(Politika, Beograd, 16. IX 1970)

staro i novo viđeno i neviđeno

Eva Peron, Drakula, Boginja u režiji Alfreda Rodrigeza Ariasa Pamflet poznatog karikaturiste Kopija »Eva Peron« u režiji Alfreda Rodrigeza Ariasa videli smo u izvođenju trupe Le Théâtre de l’Epée de Bois iz Pariza. Iduće večeri ista trupa sa rediteljem Ariasom i glumcima Maruhom i Fakundom Bo u središtu, nastupila je kao gmpa TSE i prikazala nam dve jednoéinke; »Drakula« i »Boginja«, obe u Ariasovoj režiji. Jedno je sigurno: Ariasov eksperiment nije ostavio gledaoce ravnodušnim, sve jedno da li je izazvao njihov revoit ili simpatije. Među mnogobrojnim i raznovrsnim obliéjima što ih na sebe »navlači« novi