Bitef
Na sceni njihovih života neprestano se pojavljuju fantomi. Tri sestre se dosađuju. Jedan mrtav otac, jedna mrtva majka, jedno mrtvo detinjstvo i želja za jednom drugom smrću. Voleti, a trenutak kasnije ne voleti više, želeti i trenutak kasnije ne želeti više.... RAZGOVOR SA ŽILOM COSTAZOM Pređimo na Galeba. To je teže delo, tajanstvenije, snažnije. Ivanov je delo mladosti. Galeba režiram pošavši od pitanja о umetnosti i životu. Na sceni moj život i moj rad teku istovremeno. Caleb samo о tome govori, Likovi su unuci i Ivanova i njegovih rođaka. Ne izlazim iz porodice, ali je proširujem da bi smo prisustvovali neuspehu, rušenju, rupi, praznini. Potom, kako da nastavi? Kako će da živi? Kako će drugi da žive s tim? Komad sam izabrao pre svega zato da bih to pokazao. Kad sam ga pročitao, bio sam prestravljen. I ona, mlada Nina, mlada glumica, koja će se napajati svim tim. Nema suda u Čehova. On stavlja srce na dlan i kaže: gledajte, ono pulsira. Volim sve likove. Najzad Porodičnl krug. Šta tako nazivate? Biće sačinjen od odlomaka Tri sestre. Zamisao je da se sa dva komada uporedo predoči jedno stanje blisko stanju proba ili, tačnije, nešto između proba i dovršene predstave, izmedu trenutka otkrića i trenutka predstave. Toliko se divnih stvari dešava dok se proba, a to sve nestaje u “dovršavanju” posla. Pokušao bih da to pružim public!: nekakvo uvežbavanje kad se razmenjuju uloge, kad se samo jedna scena obraduje do u beskraj, kad se uzme pet scena, pri čemu se izbacuju muški likovi, itd. To je trenutak razlaganja strukture i deljenja s publikom, praćenje jednog nastajanja koje bi da ostane nastajanje, proces da bi glumac ostao na oprezu, a i reditelj i publika. Tekstovi koje koristite su adaptaoije ili, bar, dosta slobodne verzije и odnosu na orginal. Uvek mnogo menjam. Za Ivanova sam pripremio prvu verziju na osnovu postojećih prevoda. A moj dramaturg Vladimir Petkov proverava, uporeduje s orginalom i potom raspravljamo. Da, izbacujem, ali ne dodajem. Ako se čovek odnosi s poštovanjem, treba da zna sve o onome što je nestalo. (pauze и disanju, kostimi, sama materija dekora...). Služim se tekstom, ali mu ne robujem. Utiskujem tekstu tragove svakodnevice, života. Ono što postoji na površini, ponekad je dragocenije od onog što se krije и dubinama. Igrate jednu ulogu и Ivanovu. Igrate li i и druge dve predstave? Igraću и Galebu. Volim da se s glumcima izložim opasnosti. To pruža mogućnost za iskustva koja otkrivaju nova saznanja о ulogama. I stvara posebnu klimu и trupi. AM posvećujem pažnju izboru uloge; nastojim da prvenstveno služim Struktur!, da budem dobar golman, dobar bek. Kako je došlo do zamisli triptiha Čehov? Ivanov je prikazan и Kolibi Odeona. Vratio sam se Ivanovu kao što se vraća na spavanje kući и kojoj već godinama niste stanovali. Ostati sa Čehovom. Primetio sam da želim da želim tu da ostanem. A ne da se prihvatim nekog drugog