Bitef

29.septembar BlTEFTeatar 22:00 Trajanje: 1 h Režija: Tanja Mandié-Rigonal Igraju: Dobrila Stojnić i Ateksa Bartol Glas: Elio Rigonat Kostim: Milena Jevtić Ničeva Kostić Lektor: Ljiljana Mrkić Popović Dizajn svetla: Radomir Stamenković Dizajn scenskog zvuka: Zoran Jerković Izbor muzike: Tanja Mandić-Rigonat Muzika kompozitora: Igor Gostuški, Federico Garcia Lorca, Enrique Granados, Francisco de la Torre, španska tradicionalna i muzika iz vremena Španskog građanskog rata... Izrada kostima: Vesa Karanović Fotografija: Vukica Mikača Izvršni producent: Instituto „Cervantes" uz podršku Narodnog pozorišta u Beogradu i BlTEFTeatra. DOBRILA STOJNIĆ Za četrdeset godina pozorišnog života, odigrala je око 100 velikih uloga, izgovarajući tekstove Shakespearea, Machiavellia, Bergmana, Goldonia, Tolstoya, von Kleista, Chekhova, Jasmine Rezae, Nušića, Montherlanta, Dostoevski i mnogih drugih velikana. Ovo je moj prvi Arrabal. OREDITEUU Tanja Mandić-Rigonat, diplomirala režiju na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu, u klasi Dejana Mijača. Režirala je drame: Lovely Rita, T. Brush (SKC); Gospođica Julija, A. Strindberga (Atelje 212); Urnebesna tragedija, D. Kovačevića (Vršac); Lolita, V. Nabokova (BITEF teatar); Ljubavi Džordža Vašingtona, M. Gavrana (Atelje 212); Bergmanova sonata (Narodno pozorište); Talula, J. Stein (BELEF); Čovekslučajnosti, J. Reza (Narodno pozorište); Sabraneprice, D. Margulisa (Atelje 212); Uho, grlo, nož, V. Rüden (Atelje 212); Mrtve uše, О. Bogayev (Narodno pozorište Sombor); Terasa, J. Hristića (JDP); Ledeni svitac, V. Radomana (Madlenianum); Kiseonik, I.Viripaev (BELEF/JDP); Sudija (Narodno pozorište). Dramatizovala je roman Lolita (sa В. Maksić), price C. Bukowskog Đavo je bio vruć, Gogoljev roman Mrtve duše (režija Dejan Mijač), roman Dostoevskog ZU dusi. Autor je zbirki pesama Misterlja srećnog kontrabasa \ Izživota ptica. FERNANDO ARRABAL Fernando Arrabal (roden 11. avgusta 1932, Meliija, Spanski Maroko) je francuski dramski pisac teatra apsurda, romanopisac i filmski reditelj. Arrabal je radio kao činovnik u papirnoj kompaniji, zatim je studirao prava na Univerzitetu u Madridu. Počeo je da piše početkom pedesetih godina XX veka. Godine 1955. odiazi da studira dramu u Parizu, gde i ostaje da živi. Prvi torn njegovih drama objavljen je

1958. godine, dok mu je produkcija Piknika naratištu, antiratne satire iz 1959. godine, dónela pozornost francuske avangarde. Arrabalova najznačajnija drama iz ovog perioda je Groblje automobile (1958), parodija price о Hristu, Nakon sredine šezdesetih godina XX veka, Arrabalove drame postaju sveformalnije i sve vise okrenute ritualu, razvijajući se u ono što je Arrabal nazivao Théâtre Panique. Među najpoznatijim dramama ovog izuzetno produktivnog perioda su et l'empereur d'Assyrie (1967) i I cveću stavijahu lisice (1969), koja je, sa svojom temom slobode od tiranije, bila inspirisana autorovim hapšenjem za vreme putovanja u Španiju 1967. godine. Arrabalov prvi roman Baal Babylone (1959) bavio se njegovim detinjstvom u fašističkoj Španiji; taj roman adaptirao je 1970. godine u scenario ¡Viva la muerte! koji je zatim režirao u Tunisu. Fernando Arrabal je učestvovao tri puta na Bitefu. Prvi put 1968. godine na 2. Bitefu sa predstavom Groblje automobila. Predstava je osvojila Grand Prix festiva la i nagradu publike. Drugi Arrabalov tekst koji je izveden na Bitefu bio je Vrt zemaljskih užitaka 1970. godine. Sledeée godine, na 5. Bitefu, Džepno pozorište iz Brísela izvelo je čuvenu predstavu protivfrankistickihzatvora/cveó/sfovtjahu lisice.

CARTA DE AMOR u čast Fernanda Arrabala