Bogoslovlje
ЗНАЧАЈ ЛИЧНОСТИ ИСУСА ХРИСТА ЗА ХРИШЋАНСТВО.
„Господе ! коме да идемо ? Та имаш речи вечнога живота . И ми веровасмо и йознасмо да си Ши Христос, Син Бога живога".
Симон Петар
(Job. VI , 68—9)
I. Ни један изум или откриће и ни једна теорија ма у којој области рада људскога духа није тако интимно, чврсто и нераздвојно везана за личност свога творца, као што je хришћанска религија везана за личност свога оснивача и творца Исуса Христа. Исус Христос; и Хришћанство су у тој мери нераздвојно један за другога везани, да свака промена у схватагьу личности Исуса Христа безусловно изазива аналогу промену и у схватању Хришћанства. Зато најумешнији непријатељи Хришћанства нису толико нападали ни на коју другу догму, колико на догму о Исусу Христу. Учење цркве о личности Исуса Христа сматрано je централним учењем и догмой хришћанске религије како од стране њених представника тако и од стране гьеннх непријатеља. С тога се од увек с правом веровало, да од опстађка, односно од правилног схватања ове догме зависи опстанак Хришћанства у опште. Давид Штраус, један од највећих непријатеља Хришћанства и писац познатог дела: „Живот Исусов“', уочио je ову узајамну тесну везу између Хришћанства и његовог оснивача, и увидео je гьен велики значај у борби за или против Хришћанства. Он каже; „Питање о истинитости хришћанства преобразило се мало по мало у питање о/ личности његовог оснивача; и од овог времена борба непријатељских страна по питањима хришћанске теологије имала je да се одлучи на арен и личног живота Христовог“ 1 ). Ко je Исус Христос? Од говор и на ово питагье нису више једнаки по суштини, какви су били до пре једног столећа. Но сви се они могу средити у ова три прецизна, различита и један другог искључујућа одговора: а) Исус Христос je Месија, Сип Божји, Богочовек и Бог; б) Исус Христос je само човек, и в)
Ц Д. Шшраусъ: „Старая и новая в-Ьра‘. (С цемачког руски превод Е. Шехтера. С. Петербург!. 1907.), стр. 32.
153
Знача] личности Исуса Христа