Bogoslovlje

злостављања родитељаод стране деце, додаје: „Проклет да je, који би ружио оца свога и матер своју“ (V Мој. 27, 16.). Који je син према оцу и матери самовољан и непослушан, да ce јавно каменише (V Мој. 21, 18.—21.). Мојсије уз ове напомене диретно y петој заповести Божијој, да деца поштују оца и матер (II Мој. 20, 12.). Света овог у Хамурабијевом горњем наређењу нема. У вези са подједнаким уважавањем оца и матере, које je Мојсије у цитираним наређењима од деце захтевао, можемо рећи да се жена у опште код Јевреја много више ценила, него ли у другим државама Истока, па и у земљама краља Хамурабија Хамураби у § 195. свакако због овога разлога није узео у обзир и матер.

§ 196. „Ако неко избије некой другом око, то нека се и његово око избије.“

§ IЬ7. „Ако нек© другом пребије (сломи) кост, то да се и ььегова кост пребије (сломи).

§ 198. „ Ако дотични избије око ослобођеном или пребије (сломи) кост ослобођеном, да плати једну мину сребра.“

§ 199. „Ако он избије робу око, или робу пребије (сломи) кост, да плати половицу његове цене.“

§ 200. „Ако неко избије зуб себи равном, да се и његов зуб избије.“ § 201. „Ако он избије зуб ослобођеном, да плати 1 1 3 мине злата (сребра).“

II Moj. 21, 16. „Ако ко удари по оку роба свога или робињу своју, те му поквари око, да га отпусти елободна за око његово.“

Hl Moj. 24, 20. „Како оштети тело човеку, онако да му се учини.“

Il Moj. 21, 26. и 27. „Ако ко удари по оку роба свога или робињу своју, те му поквари око, да га отпусти слободна за око његово. И ако избије зуб робу своме или робињи својој, да га пусти слободна за зуб гьегов.“

183

Хамурабијев кодекс