Bogoslovlje

Из табели Г. видитсја, јако число законое всјех избирателе] јест 75. Изјатие творил јест Собор 1790. на немже по прележашче] под Е. резолуции из Благородних Народа 25 депутиртов додало б]е и тако число всјех на Стратимировићевом соборје бист 100. Како ниње будет, увидим из всевисочајше резолуцие, којеју јего Величеству благоизволити Собор рјешити. Вид Собора јест сљедујушчи: в кљетје (im Sitzungssäle) гдје соборнаја засједанија держатсја приуготовитсја Трон с образом јего Величества с једнии степеном пред коим постављаетсја стол с малоју трапезоју все пристојно украшена. От шујују трона намјешчаетсја паки иное сједалишче с малоју трапезоју за Актуарија ц. к. комисара. Пред Троном в пристојном отстојании постављаетсја једина болшаја трапеза со сједалишчами десно и лево окрест по числу сједјашчих ту Епископов. Одеснују трона за епископами обрјетајутсја два рјада столов (Sesseln) числом 25 за депутирти клира, иже с]едалишча по чину; пред троном и трапезију епископскоју, паки постављена два рјада столиц равним числом за депутата милитариста, такоже и от шујују трона подобним образом за 2S послаников Народа вње милиции живушчаго сие јест цивилистов. Вотум кажди депутат коего бил он чина и уваженија, ибо· кажди представљает знатное тјело или клира или народа. Депутирти чина монашескаго сут числом 8, зане от каждија епархии точију по један на Собор посилаетсја. Депутирти чина свјашченическа сут числом 17. Всјака епархија посилает от сего чина по 2, точију пакрачкаја посилает по 3, котораја во обшче величајше число послаников дает, хотја она по Будимској меншаје всјех јест числом душ, како и точију четвертују част епархии темишварскија састављала бн. Како сије збитсја во времја оно, јегда закон о том дјелалсја могло, не вјем; точију догладати может, что част онаја народа, болшије заслуги за императорски двор во храбром и доблественом ополчении своем против нападении турецких имјел, о чем кромје обшчих народних привилегии особепаја привилегиа имјеет. Кто начинает вотизирати? вопрошчает В. В. В посљедњем Соборје не бје наблудаван ни рјад ничим, но кто перви от Станкпвићевих привержеников уграби перо.

202

Богословље