Bogoslovlje

Мирослав био рофенй брат Немањи, док су Ковачевић и други узийали да je то изван сваке сумње. Ето, дакле, какопо мом мишљењу стоји с питањем о оцу Немањину чак и после објављивања натписа на белопољској цркви Св. Петра. Уосталом, питање je и, колико je веродостојан овај натпис. У садашњем свом облику он ми се не чини првобитан. Тако судим по томе што у почетку натписа нема крста, а нарочито по ономе крајњем οχ- за које не видим, од какве би речи то био почетак. Но у сваком случају, та] би натпис требало снимити и палеографски издати, па нека се и бољи словенски палеографи, него ли што сам ja, изјасне, може ли то бити споменик из краја 12 века. 16) У цркви Ђурђевим Стубовима код Берана, познати писани (а не резани) натпис у живопису на зйду више гробнице не гласи баш сасвим онако како je прештампан у Љ. Стојановића Записи и натп. бр. 10, него: ... рша 3‘ д(ь)нь пре(стави с)е рабь б(о)жи Стефань жоупань Прьвославь синь (в)ели(к)а(го жоупана Тихссм)ира· с(и)новаць с(ветаго Суме)аша Нем(анlе к)титорь места сего' (ид)еже и гробь его гесть. И ова] би натпис требало издати у палеографском снимку* 17) Код главног улаза цркве С в. Петра и Павла у Новом Пазару, на постаријој надгробној плочи пише: Здй почивает раба 6(о)жша- Стамена.

Д. Н. Анасшасијевић.

ЦРКВЕНА ИСТОРИЈА И ЦРКВЕНО ПРАВО НА ТРЕЋЕМ МЕЂУ НАРОДНОМ КОНГРЕСУ ЗА ВИЗАНТИЈСКЕ СТУДИЈЕ У АТИНИ.

У смислу закључка, створеног у Београду 1927. у завршној седници другой конг'реса византиниста, одржан јетрећи конгрес у Атини у времену од 12 до 18 октобра 1930. Конгрес je био добро посећен и одржан je велики број предавања спојених са дискусијом. Од делегација најбројније су биле грчка, наша, француска и румунска. Од цркава били су званнчно заступљени патријархати цариградски и александријски те архиепископија кипарска; римска црква није имала свог званичног претставника на конгресу, али су били заступљенн католички научни институти Institutum Pontificium Orientalium Studiorum

72

Бошсловље