Bogoslovlje

сена у смислу цитиране синодалне одлуке. Пресуде обично гласе тако, да у случају смрти детета она оставина, која потиче од материке стране, бива досуфена у 2/3 материним рођацима а у 1/3 оцу, или обратно. Удовици се из мужевљеве оставине додељује извесна сума за њено издржавање; с овим удовичким. правом сусрећемо се и у нравном зборнику несторијанском, патријарха Тимотија (§§ 49,4 и 81,4). Предавай заступа мишљење, да ова иновација патријарха Атанасија није уследела из хуманитарних разлога, него да стоји у органској вези ca развитком правног живота чије се постојање може очигледно закључити из несторијанских правних извора, и да ово право има хеленистичку основу, а хеленистичко право je и иначе вршило утица] на развитак како права и правке науке тако и државног законодавства у Цариграду. Е. Bruck, Франкфурт: Das Erbrecht der byzantinischen Kirche. У овом предавању, које има везе са претходним предавањем Schmid-a, дато je упоређење права византијске цркве на 1/3 имовине de intestato с одговарајућим одредбама leges barbarum и норманскосицилијским правом XII века. A. Αλ iß il, ато с, Атина: Κωδικοποίησιζ των Κανόνων. Ово предавање, које je било већ пријављено за други у Београду одржани конгрес али није одржано, садржи реферат о припремним радовима за кодификацију свих канона Православие Цркве. У вези с овим рефератом правничка секција конгреса донела je ову резолуцију: „Правничка секција Конгреса, саслушавши реферат г. Аливизатоса и његов предлог о сазиву одбора православних канониста ради кодификације св. канона Прав. Цркве, разабрала je са задовољством да je правосл. Конференција, одржала недавно на Св. Гори, претресала предмет предложен од г. Аливизатоса с тим, да повери канонистима стручњацима израду кодификације; секција даје израза жељи да се овај рад што брже предузме.“

Ф. Гранић

78

Богословље