Bogoslovlje

Раби Меир рече; из ваших смо речи научили да се на пасху сме спаљивати чисто уздизање (t e ruma) са оним које je нечисто. 1 На то му рече раби Joce: То није тачно решенье jep се раби Елиезер слаже са раби Јошуом, да се ово спаљује за себе а оно (опет) за себе. А у чему се не слажу? (Не слажу се) за сумњиво („t e luja“) 2 и за (доиста) нечисто. Jep раби Елиезер вели: ово се спаљује за себе а оно за себе, док раби Јосуа вели: обадвоје заједно.

11. ДЕО За све време док je дозвољено једење (кваснога) сме се давати за јело и стоци и зверима и птицама, а (може се) и продавати странцу 3 и дозвољено je (тиме) користити се. Али ним прође (дозвољено) време, забрањено je тиме се користити; не сме се чак (тиме) потпалити ни пећ или огњиште. Раби Јуда вели; нема другог начина уклањања кваснога, сем спаљивања, док научењаци веле да се може стуцати и расути у ветар или бацити у море. Квасно једнога странца (нејеврејина) над којим je прошла пасха, дозвољено je за употребу, али (квасно) једнога израиљца није дозвољено, јер je казано: „да се не види код тебе“ (квасно) (Излаз. 13, 7.). Ако странац дзде израиљцу зајам (новчани) на његово квасно, може се (то квасно) употребљавати после пасхе*, али ако израиљац даде странцу зајам на његово квасно, не сме се употребљавати после пасхе.

нечисте („tarne“) (Strack, Einleitung in den Talmud und Midraš, München 1921. 5, Aflge s. 62; Beer. o. c. 117). Такав зејтин, који je само „pasül“, сипањем у лампу која je нечиста („tarne“), jep jy je својим рукама дотакао нечисти од лешине мртваца („tame met“), постаје и сам нечистим („tarne“).

1 Чисто уздисање („t e ruma t e hora“), мисли се на квасно које се може спаљивати до 14. нисана у подне, и цела je дискусија око тога да ли се сме спа.ъивати са нечистим.

2 Када се незна сигурно да ли je ствар постала нечистом или je остала култски чиста.

3 Странац („nokhri“) je сваки нејеврејин који живи са јеврејима. Њима се сме продати квасно, jep они не смију славити пасху (Излаз. 12. 43).

4 Jep тиме што je код странца, узима се да je уклоњено и да за време празника не приняла власнику (израљцу),

5

Талмудски трактат о пасхи