Bogoslovlje

изазвало преокрет у души овога. Сасвим je невероватно мишљење римокатоличких тумана, да нису сва браћа Исусова била неверна, него да су двојица од њих чак били у апостолском колегиуму. У Job. 7, 5 не прави се никакав изузетак, а ииз Дел. 1, 13 —14 јасно je, да ниједан од браће Исусове није био у броју дванаесторице. Слично браћи Исусовој, кажу многи модерни тумачи Библије, држала се према Исусу и мати његова. И она je мислила да Исус није при себи и дошла je да га ухвати и одведе кући (Мар. 3, 21. 31). Због тога се Исус и ње одрекао (Мар3, 34—35). Хришћански уметници радо сликају матер Исусову поред крста Исусова, али она није била међу женама које су се усудиле да дођу и, ма издалека, посматрају трагедију свога Учитеља (Мат. 27, 55—56. Мар. 15, 40-41. Лук. 23, 49). У Новоме Завету се нигде не спомиње да се ускрсли Исус јавиа својој матери. Имају ли ово тумачи право? Под „његовима“ у Мар. 3, 21 не мора се, а и не треба разумети и матер Исусову. Као што примећује и протестант Zahn, мати не би рекла за сина да није при себи, а и одлуку да Исуса силом ухвате и одведу кући, могла су донети само браћа Исусова, као људи, а не и мати његова, као жена. У Мар. 3. 34-35 не одриче се Исус своје матере, него само истине ко су његови прави рођзци. Међу тим рођацима била je свакако и мати његова. Еванђелист Јован 7, 5 каже само за браћу Исусову, да нису веровала у Исуса. Да се Исус није одрекао своје матере, сведочи најбоље то што се за њу старао ина крсту. Упада, истина, у очи, да синоптичари не спомињу матер Исусову међу женама које су издалека гледале последње патње Исусове, али еванђелист Јован, допуњујући синоптичаре, међу женама које су стајале код крста Исусова, спомиње на првом месту матер Исусову (Job. 19, 25). А ко би и могао веровати да je Марија, мати, па и да није веровала у свога сина, могла да не буде поред крста његова?! Тачно je да се у Новоме Завету нигде не спомиње да се ускрсли Исус јавио својој али то joui не значи да се Исус после свога ускрса запета није јавио својој матери. Шта je било природније него да се ускрсли син, који се и на крсту старао за своју матер, прво јави, утеши и обрадује своју матер?! У Дел. 1, 14 спомиње

202

Богословље