Borba, 09. 06. 2000., str. 6

БОРБА

б

ПРИВРЕДА БЕОГРАДА УЧИНИЋЕ СВЕ ДА ГРАДСКО САОБРАЋАЈНО

9. јун 2000. ЈУГОСЛАВИЈА

ПРЕДУЗЕЋЕ СТАНЕ НА - ТОЧКОВЕ

Од јесени у уној брзини

+

Сви водећи снабдевачи и пословни партнери ГСП, у Наредном периоду, уложиће максималне напоре да помогну градском превознику да стане на ноге и поново достојанствено превози Београђаве, колико је у овим условиа могуће.

Гако је, договором свих челних људи највећих привредниха колектива, Привредне коморе Београда и Градског саобраћајног предузећа, сугерисано да се поново успостави репро ланац који је годинама, стицајем околности, био прекинут. - Донели смо оперативни план спасавања ГСП, који је

превоз оспособљено још 48 возила која су већ на улицама. Нећемо елиминисати ниједно предузеће са којим је до сада градски превозник пословао. укључујући и приватнике, али не и препродавце. Најважнији критеријум за сарадњу биће квалитет - рекао је Златан

; о

протеклих дана изазвао драматичне проблеме у превозу Београђана. С поносом могу да потврдим да је од дана кад смо преузели ГСП до данас, за

Перучић, председник Управног одбора „КРСП-а..,

нералног _ директора ГСП, истакао је да је фирма већ обасута бројним понудама, пошто београдска привреда има велики по„тенцијал, који није могао да се упосли, да се ангажују радници у свим тим фирмама...

Бранислав Вујиновић, председник Привредне коморе Београда, нагласио је да се овим решава један од најважнијих, горућих проблема града.

~ Зоран Мило„евић, вед, ге-.

- Досадашње -руководство лошим пословањем градског превозника изазвало је огромне директне и индиректне штете. Велика су закашњења на посао, изгубљен је огроман број радних сати, али, многи ђаци нису могли да оду до школе, болесни код лекара... Похвале новом руководству, али и једна запрепашћујућа чињеница - десет година сам на челу градске Коморе, а претходно руководство, откако је дошло у ГСП, није нам се чак ни обратило, а не тражило неку помоћ - рекао је Вујиновић. Др Оскар Ковач, председник Управног одбора "Икарбуса" рекао је да градском превознику нису потребни само ремонти, неопходна су и нова возила, а да уз посао са ГСП креће привредни замајац, јер ће бити ангажован велики број добављача, што значи и материјалну сигурност за раднике и њихове породице.

Зоран Шћекић директор ИМР рекао је да је у прилици да предузећима предложи сарадњу, као и да сви свој део посла обаве у најкраћем могућем року, јер ће смао тако ГСП моћи поново да буде оно што грађани од њега очекују поуздан превозник. Он је наговестио могућност набавке постоља за возила у Мађарској. На

И редоганник ИМТ истакао је да и поред свих врста понуда, у последње три године ова фирма није успевала да оствари сарадњу са ГСП и изразио задовољство што ће бити настављени пословни контакти две фирме који трају више од три деценије.

Представник "21. маја" подсетио је на међусобну сарадњу две фирме која траје годинама, и нагласио да је претходно руководство, из непознатих разлога, одбило да послује са '21. мајем". С друге стране, посредно су стизале поруџбине за које је било несумњиво да су намењене Градском саобраћајном предузећу. Фабрика је и то прихватала, јер јој је било стало да ради за 5

Из "Лола корпорације" уве-

равају да ће фирма максимално помоћи напоре републичке Владе, градске коморе, пословодства, да ГСП што пре стане на својег ноге и подвлаче да се може рачунати и на бартер аранжман који "Лола" има са Русијом, тим пре. што су троле о: за Г' набављени у Русији И представник "Прецизне · механике" израмо је – задовољство што је његова фирма у прилици да помогне, такође бартер аранжманима. Златан Перучић је подвукао да су све ове фирме, које запошљавају и више од 40 хиљада радника, веома важне за живот и нормално функционисање Београда и, посебно, нагласио да све ове фирме раде, да од свог рада и продајом производа обезбеђују плате за раднике, без помоћи и банкарских кредита, а да многе од њих остварују и много боље резултате него њихове колеге у западним земљама, који имају далеко боље услове за рад.

Зоран Милошевић = је рекао да ова

сосФ Ини ФУ

ШТА СУ КРАЉЕВАЧКИ ПРИВРЕДНИЦИ НЕДАВНО РЕКЛИ МИЛОМИРУ МИНИЋУ И

БСДУУ УУ УМУ УМУ Му

Помоћ привреде: Златан Перучић и Зоран Милошевић са дирекшорима на састанку

руководећа гарнитура већ доноси краткорочне мере које дају резултате и подсетио да ће рад фирме убудуће бити јаван, односно да ће се редовно организовати конференције за новинаре, а у прилог томе на-

вео је и чињеницу па су, отка-

ко је смењено старо руковод-

ство, већ организоване две конференције за штампу.

Т. Н. Петровић

Снимили:

В. Лукић и М, Поповић

ОСООФ ОКК ВОСКА УЗ ОКОМ ИИИИКОО МУНИНИ УРИНУ УИИККУНИНИИУСКН И МИНИ КИМ ИН

Снимио: Б. Петровић

ДР ЈОВАНУ БАБОВИЋУ

Преко замки суженог тржишта

"Магнохром", Фабрика вагона "Економ" и "Јасен" своју производњу и у сложеним

арској прузи, на коме је

сидра миааороегсаеави св ава оннааннааооевинк

Миломиром

ни кадрови.

СВЕТСКИ ВРХ

Краљево. - Сусрет краљевачких привредника са

председником Већа грађана у савезном парламенту и др Јованом Бабовићем, републичким министром за пољопривреду, шумарство и водопривреду, ини: цирао је нове смернице 5 привредном развоју овог : дела Републике. Новинари су се могли уверити ; колико је то било конструктивно јер се, пред очима јавности, говорило отворено и конкретно. _ Општа је оцена да је краљевачка _ привреда, углавном, успела да пронађе пут до тржишта, али да има предузећа којима је неопходна помоћ републичке Владе. Потенцијали су велики, построје| ња сачувана, не мањкају | ; 1 5

предуслови успешном пословању, дакле, постоје. Заједничким снагама ваља створити амбијент за врхунске резултате.

"МАГНОХРОМОВ"

Иако је распадом бив ше Југославије изгубио 70 одсто тржита, "Магнохром" је - према тврдња-

Минас иносвоонвбанаиоасомтточва пуч дару јесени да оодедомино дому униисфинвојивуиннни

ма генералног директора Михајла Косовца - успео да пронађе пут до купаца.

У нашој земљи, и у ино-

странству.

- Ми, у овом тренутку, имамо више тражње него што можемо да произведемо. Наше ватросталне опеке се подједнако траже и овде на другим странама. Иако је Немачка готово прва прекинула пословну сарадњу са нашим предузећима, купци из те земље нису одуста-

јали од набавке наших

производа. Ми их радимо према светским стандардима, и то даје резултате. Рачунамо да ћемо ове године остварити извоз вредан 35 милиона марака. Наши ватростални озиди у Русији и Бугарској, постигли су светске рекорде у издржљивости. Ипак, кад бисмо добили повољне кредите и уложили у модернизацију _ наших рудника, ситуација би била знатно повољнија, истиче Косовац. .

У ушћанском "Економу", произвођачу металног намештаја, такође :обро послују, Ушћани 70 одсто производа извозе, а у просеку примају по пет

Сваке године у нова постројења уложе 500 хиљада марака, а управо намеравају да запосле нових 50 радника. Рачунају да ће им републичка Влада обезбедити кредит од 14 милиона динара, а толико новца ће у нове програме уложити и фабрика.

У Фабрици вагона, најстаријем · краљевачком предузећу, прилике су знатно сложеније. Беспослица одавно мучи "вагонџије" и приличан број њених запослених није на радним местима.

- Ми, међутим, можемо орзо да се вратимо на тржиште нарочито у производњу друмских и комуналних возила и сивог лива. За наш сиви лив заинтересовани су. купци у Шпанији, али највећу шансу видимо у производњи комуналних возила. Једно такво возило у иностранству кошта 300 хиљада марака. Ми га овле можемо произвести за цену 40 одсто нижу. Годишње одавде може изаћи 200 таквих камиона, каже Зоран Јовановић, гене-

ЉХВОдоњ ФУ ДЕДОМ ОС ОДУМИРАЊА ННВ НОНМИ нон

условима усмеравају на извоз, али су неопходне кредитне потпоре републичке Вла| де за даље активирање расположивих капацитета и веће упошљавање

. хиљада динара месечно.

рални директор ХК "Фабрика вагона".

ЖТП "БЕОГРАД" ДОБАР ПАРТНЕР

+ Фабрика намештаја Јасен", шансу види у обнови и изградњи стамбених насеља и у њиховом опремању. У овој фабрици се месечно може обрадити пет хиљада кубних метара обловине и произвести довољно паркета. Привредници из града на Ибру сматрају да се из тешкоћа може изаћи повезивањем сродних прелузећа и заједничким наступом на тржишту. Да је то добар концепт развоја показује и сарадња овдашњих предузећа и ЖТП Београд". Са високим републичким и савезним функционерима, у Краљево су дошли и представници овог предузећа Они су са "Магнохромом", Фабриком вагона и Фабриком опруга потписали уговор о куповини производа у вредности 28 милиона динара. На Железници ће, тако, бити посла и за мајсторе "Јасе

на". М. Милишић