Branič

ГОД. V.

БЕОГРАД I. 1УНА 1898.

ВРОЈ 11.

БРАНИЧ ЧАСОПИС 31 ПРАВНБ И ДРЖЛВНЕ НЛУКЕ

ЛЛ^ЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛ\ЛЛЛАЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛЛ\\*ЛЛЛЛЛ\Л

изјгази : 1. и 16. сваког месеца.

одговорни уредник : Милан Ст. Маркови! ПРАВОЗАСТУННИК

број 18.

уредништво : Дубровачка улица

ГРАНИЦЕ СУДСКЕ ВЛАСТИ ПОВОДОМ ЈЕДНЕ НЕПРАВИЛНЕ ПРАВЗТИКЕ КОД НАС (Наставак из бр. 9.) Кад се изузму случаји у којима је сгтецијално једаи део судских атрибуција дат административној власти, ова нема нрава да решава грађанске и кривичне спорове. Сваки њен рад у том правцу био би не само повреда закона него и устава, јер је, као што смо видели, подела судске и административне власти уставни принцип: такав рад не би био само аппи1а1)]е већ и шехкћт! Разуме се да ће се тешко остварити претпоставка да се неки административни орган упусти у расправу каквог приватног спора. Спорови ове врсте заснивају се иницијативом заинтересованих лица, и невероватно је да ће се неко обратити административној власти да му она реши снор који има са каквим приватним лицем. Могућнија је хипотеза да административна власт хоће да пресуди извесну кривицу за коју она није надлежна; могућнија је за то што, код нас, н та власт има право да неке кривице извиђа и расправља и што се кривична дела морају, у нринципу, по званичној дужности да ислеђују и казне. У таквом случају, заинтересоване стране имају на расположењу два пута да се ослободе суђења ненадлежне власти: или да у жалби на вишу в.ласг истакну питање о надлежности, или да изазову сукоб, у циљу да то питање дође пред

БРАНИЧ ГОД. У.

1