Branič

брол 21.

б р а н и ч

стр . 745.

приватног тужиода. Можемо узети и овај пример : чиновник оптужен за утају у званичној дужности подноси, за своје оправдање, разрешителнице. Државни тужилац побија важиост овима, доказујући како су оне незаконо издате. Суд је дужан да обустави даље ислеђење кривичнога дела, док надлежна администрагивна власт не реши, да ли поднесене разрешителнице скидају са оптуженог сваку одговорвост Као што смо мало час напоменули, судска власт не може ни тумачити административна акта, кад су она нејасна. То право припада административној власги. којој је суд дужан нослати акт у питању на тумачење. У осталом, ако је акт тако редигован да он не даје места нпкаквој сумњи односно његовог значења, судска власт има просто да акту да његову важност, јер нема никакве нотребе да прибегаваинтервенцији административне власти. 42. Други случај. Питање о коме имамо овде да гокоримо нредвиђа најтежи случај примене начела о подели између судске и администј ативне власти То питање је у исти мах и једно од оних питања јавнога права која највише задају труда, око њиховога решавања, и писцима и законодавцима Оно је од огромне важности и стојћ у неразлучној вези са политичком организацијом државе. Разуме се да и овде ваља учинити исту примедбу коју смо учииили, прегледајући остала питања ове врсте, а то је, да од начина на који се хтела организовати државна власт зависи и решење овога питања. На његову солуцију има непосредног утин,а.ја оаште питање о односима двеју извршпнх власти, о превази једне или друге 1 ). Норед све његове важности, не само са гледишта политичке организације државе, већ и са гледшпта самих гарантија за права нојединаца, о питању овом код нас је ипак мало писано, бар у колико је то нама познато.

') ,,Сраки систем (реч је о односима судске и административне власти) има, дакл<>, свога разлога у самој органивацији држава и у општим условима љиховога унутрашњега живота. Међу системима које смо изложили нема ни једног који бисмо могли осудити или похвалити а рпоп, у име анстрактних начела. Оваки од њих треба посматрати у примени у , руштву ва које је установљев. Одвојен од тога друштва, пренесен, у својој целокупности, у једно друго законодавство које је створено у другим околностима, он може да одведе ка обманама и да умањи нравне гарантије баш тамо где је била нада да ће се оне увећати". ^аГепчеге, ор. сИ, I I., р. 106.