Brastvo
905
немогућно често ни приближно одредити. Узрок је, као што већ поменусмо, у самом карактеру народнога песништва : усменим предањем преношене с колена на колено, многе старе народне песме морале су се у многом чем кварити и, све више губећи свој стари значај, поступно бледети, па на послетку и ишчезавати. У новим пак песмама било је места и за многе старе мотиве, које не могоше из народне маште истрти ни толики векови: отуда препевање и постајање нових песама, тако да кажемо, на развалинама старих. У том се иде и даље од простога препевања: у колико дуже народне приче и предања кроз векове и нараштаје путују, у толико се оне више једна другој примичу, износећи све јаче на видик сахо поједине личности и догађаје, у којима се најбоље огледа народни карактер и његов национални понов., У том су и зачеци потоњим народним епопејама: све што се на главне јунаке и догађаје не може однети отпада без трага, а све што оде у прилог поменутој карактеристици народној брижљиво се чува и негује. Око судбоносних догађаја и главних народних јунака нижу се, тако рећи, сви елементи епекога живота народног, те се, на пр., нашему Краљевићу Марку приписују догађаји и радње не само неких старијих , него и многих од њега млађих јунака народних. То је препевање, најпосле, узрок што се о многим нашим јуначким песмама, поуздано може казати да су постале у новије доба, и ако имају у себи врло старих састојака. ( тога се ни прва и најглавнија подела наших јуначких песама на митолошке и цсторфске не може тачно извести,