Bratstvo

ски брак тако звани »прађански брак по нужди«. Али ЛОК је скланање-

брака шредато шакључиво цркви, дотле је раввод и уништење брака те одвојен живог држава, зајлржала за себе. Тако ће грађански судови разво-

"диги и уништавати бракове и додељивати одвојен живот, шрема жатон=

ском И прве којој сутрулиниши триталају. (Шолитика« од 7марта о. г,). = 5

- =

= У Београду је шред великим бројем слушалаца одржао веома: успело шредавање 1. мајрта г. др. Иринеј "Борђевић, етискош, На; предавању се могао запазити велики број Енглеза |из овдашњег посланства. и доста професора Ушншверашитета, –- -

Т. др. Ђорђевић своје предавање је почео првим дојтрима, и суко= била Тевтонаша са Римљанима и старом римском цивилнватијом, нагташтујући контраст тадашњих пивилизованих Ретмљаша трема сировим и некултујрним варварима. Даје карактеристике равних облика итеочелшивавот доциијег развоја (и: великих липа и творевина, које је свету дала тејвтљон= ска раса, као носилац, од Римљана. наслеђене, преторођене и несравњенодубље и шире (развијене ланашње цивитивације, чији су најглавншји твор= ши баш потомци Талјитових »вајрвајра« – >

Обравложивши важне разлике хришћанског упиштаја на старе и нове народе, предавач наглашава у најглавнијим потезима карактер учешћа, хришћанске релипије у општем развоју тевтонске расе. Прешавши специјално на излагање значаја хришћанске 'релипије и њенога вековног упицаја на стварање духа британаких народа, шредавач доста детаљно анапива, порекло главних прта енглескога карактера и најглавније позитивне оллике њихове савремене лруштвености,

= Хришћанска прива, је више. него ма који други фактор успела да =

изгради британску морастну емелост и мушкост, звихове појмове о слободи и законитости, личну и друштвену морашну чистоту, јер у самој свађи

величита _ британске империје почива на Британском Дому и домаћем васпитању. .

_Објаснившт хришћанско порекло, битних црта британскога кађраљ.

тера, предавач инаистира на значају хришћанства за брштанску породицу и закључује: »Нала домаћи живот са својим атракцијама, оветињама про“ стотом спокојством, рашостима и жалостима, престане бити чар за Енглезе, то ће бити шрви знак слома, који ће бити већи од свих, што су их Енглези доживели у статој историји«.

Несумњво је тачно, да данас (нарол Вел. Британије, што стајрој авесној: релипиовности, стоји на штрвом месту, међу великим западним наротимга. Очувајвшти 'своје верске обичаје. тековшне и плодове «вола вековног релитијескор штокуства, Шнитлези су ванредно мудро комбиновали своју конаејрваливнојст, са, својим зибераиваом. Њританит су народ, који гврто ревносно“ похађа своје храмове у недељне и празничне лане. Они воле прошоведо. више од авих (парола на свету, читају Ов. Писмо у својим домовима, вишеод свих чине да оно буде у целом свету, на свима језицима ти међу свима народима што више распрострањено, У свима колеџима Олефотруеког (1 Кембриџшеког Универанштеша шостоје дивне кашеле у којима професори и студенти авакопа, дата шу на јутрење штре доручка и на вечерњу молитву пре апавања. Ни један студент, и јелнота факултета не може завриштет «студије и добити диплому, док не поло макар један шопит та (светога тисла, јер Универзитет његово образовање без тога, не сматра полтуним, без обатра на успехе, које је покавао ша ташипима из своје отруке. Ентле: ски тараменат је сав“ украшен. не сликама великих битака (и рајскалашне европске ренесансе, нето сликама ша Отајрога, ги " Новога; Завета. На централном столу у птартаменту увек лежи једна. велика Библија. _ 3

· Пајргтаметал (има «авоју тричву а свога посебног (и сталног свештеника (вала је ту одлични пријатељ Срба Каноник Карнеги) (и све се седнице“ _ горњега, и доњега дома почињу и заврштују молијтвом. Ја сам трију ствовао-