Dabro-bosanski Istočnik
бр. 9
велики архангел Михаил иже пест над муками да ми скажет васе муки и т. д. Чудо о девици дашћери јеиже исцели руки отсечение пресвјатаја богородица. Беше неки цар благочастпв в земли враншкаи имјаше дашћер девицу красну велми умршиже мати јеје поет цмр отац јеје ДРУгују жену и т. д, Чл~до о вадовици убогои и о богату члку, повест полазна слишешћим чловеком. — Бепхе неки ијереи цркви градские јегоже позваше ва једин дан да пречестит једину жену убогу болну и т. д. Чудо дивное о јоаие. иже немогаше научитисе чатенију кнпжиому разве радуисе марие. — В иределех стараго рима ва једином граде беше једин человјек именем Иоан н т. д. Чудо о отроку јеже предаде јего матп ва зачетију побесу и свободисе силоју престие бце. — Беше једин чловек са женоју своеју обое боешћесе Бог^а и творешће милостинју и т. д. Чудо страшно о послушани родителеи свих и о стои летургји послушани — Б дан Отеодосја великаго цра бе неки члк ва константинополи добродеталан ва жити, и ва јуности бје богат и т. д. Чудо о девицах неповиних имже посла с.а небес венце пресвета владичица богороднца. — Жена нека благородна и добродјетелна имаше две дшчере красни зјела ихже учаше добродетели и т. д. Чудо о отрокту јегоже уби члк зли исказа дете и то уби јего. — Жена нека добродетелна и блгочастива и ка престои бци велми благоговена, име мужа нечастива и т. д. Чудо о жене јаже "роди чрно дете, избави ју от води пресвета богородица. ■— В граде јегоже нарицае тивра и течет посреде јего река велика зовема карис на неиже јеет мост камени велик село и т. д. Чуло бци о убеном детишчи от оца јего јевреина, н васкресе јего преста бца — Жена нека јевреина непразна имее велику муку немогушчи родити отроче јакоже случаетсе многим женам и т. д. Чудо бци о жене некоеи јеиже вазе образ на себе преста бца избави ју от
Стр. 1-41
беса. — В старом риме бје чловек некп богат велми, име жену зјело блгоговену и боешчусе бога, иже имаше велшсу лјубов и т. д. Чудо богородице о девпци заже отреза нос пустне свои, да сахранн дество свое чисто. — Бје нека девица добродетелна име јеи ЈеФимиа дашчинеко его Јевтпмија, аже она обешча дество свое пренепорочнеп богоматери и т. д. Чудо о мужу и жени иже саранише дество свое чисто. — време аркадиа ионорна цара по успени свјатаго алексие божиа человјека ва риме мнози члвцп раниаху дество свое н т. д. На свршетку ових чудеса стои написано: слава бгу о васех. За чудесима и де: II р а в и л о б е з к н ижну человјеку, колико треба метанпја правптп на дан. — Сеже устав ка немогу шчим о с.воих гресех псправлати постом и телом своим. — Слово ст. поана златоустаго причта о душп и телу точпју разуме се что је — рече неки от филосов једин глагол многи разум имат завршује: Богу слава ва веки амин. Слово от васех вешчех ходешчих и летешчих. Номоканон сиреч законоу правило са бгом поучение ка дховним отцем. Седм дел милосрдиа. — Пак онда седам азбучних писмена, што означавају дане недел>не ; положена су у два четверокута, а покрај њи друга писмена, што немогу докучити шта означавају. Сеже толкование о буквици разумеи : а. аз јесам васему миру свет. б. бог јесам прежде васех век. в. вижу васу таину члчаскју г. глаголуже вам сном члчаскам д. добро је верујушчим ваимемое итд. Пак онда сл.еди: Пасхалиа азбучнај а. Сказание о конче сего света како оче бити пред страшни суд за 16 дана итд. Седам даров стаго духа и т. д. Седам таини церкови и т. д. Колико сут плодови стаго духа и т. д. Седам делех милосрдиа и т. д. Седам греот самртних и т. д.
Д.-Е.-ИСТОЧНИК